המרוויחים הגדולים בכדורגל ב-2012: מסי אאוט, בקהאם אין

דירוג "פראנס פוטבול": האנגלי עקף בשנה החולפת את הארגנטיני, עם הכנסות של 36 מיליון אירו ■ רונאלדו במקום השלישי, מוריניו מוביל מבין המאמנים

אחרי שלוש שנים בהן ליונל מסי עמד בראש פסגת השחקנים המרוויחים של הכדורגל העולמי, דייויד בקהאם עקף אותו ב-2012, עם הכנסות בשווי של 36 מיליון אירו. כך עולה מרשימת העשירים של המגזין הצרפתי היוקרתי "פראנס פוטבול", שמתפרסמת היום (ג') זו השנה ה-15 ברציפות.

בקהאם, 37, שחתם בחלון ההעברות האחרון על חוזה לחמישה חודשים בפ.ס.ז' הצרפתית, הרוויח בשנה החולפת 36 מיליון אירו, יותר מפי 2 מ-15 מיליון האירו שהכניס בשנת 2003, אז תפס בפעם הראשונה את ראש הדירוג של ה"פראנס פוטבול". רק כ-5% מהכנסתו ב-2012 מיוחסת לשכרו ב-MLS, שם שיחק בקבוצת לוס אנג'לס גלאקסי, וכל יתר הכסף מיוחס לפרסומות בהן השתתף, ספונסרים ומקורות הכנסה אחרים.

מעט מאחורי בקהאם בדירוג נמצא כוכב ברצלונה, ליונל מסי. הארגנטיני הכניס 35 מיליון אירו, כש-37% מתוך סכום זה מיוחס לשכרו במועדון הקטאלוני. מסי ובקהאם ייפגשו ביניהם במסגרת רבע גמר ליגת האלופות, בו תשחק ברצלונה מול פ.ס.ז'.

כריסטיאנו רונאלדו, כוכב ריאל מדריד שיגיע השבוע לישראל עם נבחרת פורטוגל, הרוויח 30 מיליון אירו שמציבים אותו שלישי ברשימה. 13.5 מיליון אירו מתוך זה - בשכר במועדון הספרדי.

המאמנים הכי מרוויחים ב-2012 על-פי ה"פראנס פוטבול" היו המנג'ר הפורטוגלי של ריאל, ז'וזה מוריניו (14 מיליון אירו); קרלו אנצ'לוטי האיטלקי (פ.ס.ז', 12 מיליון אירו); ומרצ'לו ליפי האיטלקי, שמאמן בקבוצה הסינית גאנג'ואו אברגראנדה ורשם הכנסה של 11 מיליון אירו.