אושר בקריאה ראשונה: המועד האחרון לאישור התקציב יוארך

תוך 85 ימים תגיש הממשלה את הצעת התקציב ל-2013 לכנסת, שתוכל לדון בו ולאשרו בתום 50 הימים הנוספים

ברוב של 64 תומכים מול 7 מתנגדים אישרה היום הכנסת בקריאה ראשונה את הארכת פרק הזמן שייתנן לממשלה לאישור תקציב המדינה שיעמוד על 135 ימים מיום כינון הממשלה.

עוד נקבע כי תוך 85 ימים תגיש הממשלה את הצעת התקציב ל-2013 לכנסת, שתוכל לדון בו ולאשרו בתום 50 הימים הנוספים. ההצעה הועברה לוועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה), להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

שרת המשפטים, ציפי לבני, הציגה את ההצעה ואמרה כי החוק יאפשר לממשלה להכין תקציב בצורה מסודרת ואחראית ולאחר מכן לאפשר לכנסת להיערך לאישור התקציב. לדבריה, מדובר בהסכמות בין האופוזיציה לקואליציה לפיהן לממשלה יעמדו 85 ימים להניח את הצעת חוק התקציב ולכנסת 50 יום לאישור החוק.

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ משה גפני, פנה מעל דוכן הנואמים במליאה לשר האוצר יאיר לפיד ואמר לו: "אתה התחייבת למעמד הביניים ואני רוצה לראות מה תעשה כשיגידו לך אנשי האוצר שחייבים לקצץ 40 מיליארד שקל ויתברר לך פתאום מי המקופח ומי העשיר. האם אתה תלך נגד הטייקונים? תוריד את מחירי המים והחשמל? אם תעשה את זה אני אעלה לדוכן ואבקש ממך סליחה ואומר שמגיע לך צל"ש. אבל אוי ואבוי לחיים שלך אם לא, חבל על הזמן שלך מה שנעשה לך. ציבור החרדים מאוד אינטליגנטי, אנחנו נהייה פה ונראה מה עושים. אני מציע לך לא ללכת על תקציב דו שנתי ואני הייתי היחיד בקואליציה שהצבעתי כיו"ר ועדת כספים נגד זה. אני מציע לתמוך בהצעת החוק הזו, שנותנת לכנסת 50 ימים לקיים דיון ואין בה תקציב דו שנתי ונבחן את יאיר לפיד אם כשהוא אומר מילה זו מילה".