כת"ב נערכת לגיוס 200 מיליון שקל בהנפקת זכויות

סיכמה שנה ללא רווחים ממימושים, עם הפסד של 125.5 מיליון שקל מפעילות ב-2012, כשבקופתה רק 56 מיליון שקל במזומנים ופיקדונות

שינויים משמעותיים עוברים בתקופה האחרונה על חברת כת"ב (כלל תעשיות ביוטכנולוגיה), שעוסקת במחקר ופיתוח של תרופות וטכנולוגיות רפואיות באמצעות החברות הבנות שלה. החברה, שהייתה בשליטת קבוצת אי.די.בי, עברה לפני מספר חודשים לשליטת לן בלווטניק. השותפה המרכזית שלה בחלק ניכר מהפיתוחים - טבע (שגם מחזיקה ב-14.1% ממניות כת"ב), החליטה לשנות אסטרטגיה תחת ניהולו של המנכ"ל החדש ד"ר ג'רמי לוין, והודיעה על כוונתה לעזוב חלק מהם. במקביל, כת"ב מתכננת להפוך מחברת החזקות לחברת פארמה.

על הרקע הזה, לצד פרסום דוחות לסיכום 2012, כת"ב הודיעה היום על היערכות לגיוס הון בהיקף של כ-200 מיליון שקל בדרך של הנפקת זכויות. החברה לא מסרה פרטים נוספים, אך ציינה שהגיוס יבוצע באמצעות תשקיף מדף שהוגש באחרונה, וכי הוא מיועד לתמוך בתוכנית הרב שנתית של כת"ב, שבמרכזה הרחבת פעילות החברה והחברות המוחזקות בה. נכון לסוף 2012, היו בקופתה של כת"ב מזומנים ופיקדונות בסך 56 מיליון שקל. בשוק לא אהבו את הדיווח ומניית החברה הגיבה בירידה.

כת"ב נסחרת בשווי של 952 מיליון שקל. החברה סיכמה את 2012 עם הפסד נקי של 93.6 מיליון שקל לבעלי החברה, לעומת רווח של כ-87 מיליון שקל ב-2011. בניגוד לשנה הקודמת, ב-2012 לא נרשמו רווחי הון ממימושים או ירידה בשיעורי החזקה בחברות כלולות. הוצאות המו"פ הסתכמו ב-148.9 מיליון שקל, ירידה של כ-4% ביחס ל-2011, וההפסד מפעילות נמשכת צומצם ב-13.7% ל-125.5 מיליון שקל. כת"ב רשמה תזרים שלילי מפעילות בגובה 81.2 מיליון שקל, ירידה של 20.7% לעומת 2011.

5 חברות פורטפוליו מהותיות

כת"ב מגדירה חמש חברות בנות כמהותיות - אנדרומדה, גמידה סל, מדיוונד, פוליהיל וקיורטק. מבין החמש, מדיוונד ופוליהיל שעוסקות בתחום ריפוי הפצעים הן רווחיות, עם רווח נקי מצטבר של 54.2 מיליון שקל ב-2012. אנדרומדה מתחום הסוכרת הפסידה 43.6 מיליון שקל, ובניגוד לשאר החברות המהותיות יש לה גירעון בהון העצמי, בסך 64.2 מיליון שקל. בחברות המהותיות של כת"ב, טבע נמצאת במגמת צמצום פעילות, החל ממדיוונד וקיורטק בהן הודיעה רשמית על סיום ההסכמים ביניהן, ועד גמידה סל, עליה נכתב בדוחות כי כת"ב אינה יכולה להעריך האם תעמיד טבע המשך מימון לפעילות.

"2012 שיקפה מציאות בה חוסנה של החברה עמד למבחן", כתב מנכ"ל כת"ב, ראובן קרופיק, למשקיעים. הוא ציין את הפסקת הניסוי במוצר המוביל של די-פארם (כישלון בניסוי בתרופה לטיפול בשבץ מוחי, בתחילת 2012, ש.ח.ו), אי הוודאות הקשורה לשינוי האסטרטגיה בטבע ואת שינוי השליטה בחברה; וכן את רישום המוצר של מדיוונד כתרופה וגיוס קרן להשקעה בציוד רפואי. לדבריו, "תוכנית העבודה ל-2013 מזניקה 'כת"ב מתחדשת'".

בשנה הקרובה צפויים מספר אירועים בחברות הבנות, ובראשם תוצאות ניסוי קליני שלב III במוצר לסוכרת נעורים באנדרומדה, ותוצאות ניסוי שלב III במוצר למחלות המטולוגיות ממאירות של גמידה סל.