עלות השכר של הנדלר בבזק: 3.6 מ' ש' בשנה, רכב ופלאפון

לפי הודעת בזק לבורסה, הנדלר צפויה להשתכר כ-140 אלף שקל ברוטו מדי חודש - קרי, כ-1.6 מיליון שקל ברוטו לשנה ■ זכאית לבונוס של עד 125% מהשכר השנתי

3.6 מיליון שקל לפחות, זוהי עלות ההשתכרות ממנה עשויה ליהנות מנכ"לית בזק הנכנסת, סטלה הנדלר, יו"ר הוט הפורשת - לפי תנאי השכר הצפויים שלה, אשר יובאו לאישור באסיפת בעלי המניות של בזק, עליה עדכנה החברה לבורסה, אתמול בערב (ג').

לפי ההודעה לבורסה, הנדלר צפויה להשתכר כ-140 אלף שקל ברוטו מדי חודש - קרי, כ-1.6 מיליון שקל ברוטו לשנה, לא כולל בונוס של עד 125% משכרה השנתי (קרי, 2 מיליון שקל נוספים) - אשר יתקבל במידה והחברה תעבור את היעדים שהציג לה הדירקטוריון (ועל כך, בהמשך).

לפיכך, הנדלר עשויה להשתכר כ-3.6 מיליון שקל בסיכומה של השנה כולה.

תנאי ההשתכרות המדוברים של הנדלר, לא כוללים רכב צמוד ("מדגם וסוג על פי הנהוג בחברה"), וכן הוצאות בגין שימוש ברכב ואחזקתו, החזרים בגין שימוש בסלולר, וכן באינטרנט בביתה.

היעדים שהוגדרו לבזק בשנת 2013 כוללים 4 אלמנטים מרכזיים: יעד בחישוב הבונוס; יעד תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת שמשקלו 40% בחישוב הבונוס; יעד רווח לאחר מס שמשקלו 10% בחישוב הבונוס; ויעד הערכת יו"ר הדירקטוריון על תפקוד המנכ"ל שמשקלו 10% בחישוב הבונוס.

ביחס לכל אחד מהקריטריונים נקבעו על ידי הדירקטוריון מדרגות לחישוב הבונוס, בהתאם לשיעור העמידה: עמידה בשיעור נמוך מ-95% מהיעד לא תזכה את הנדלר בבונוס בגין אותו קריטריון, עמידה בשיעור של 95-100% מהיעד תזכה אותה ב-60% מהבונוס, ועמידה ב-100% (ומעלה) מהקריטריון תזכה אותה ב-100-125% מהבונוס.

"היעדים לבונוס משקפים כמכלול את ציפיות ועדת התגמול והדירקטוריון בקשר לפעילות המנכ"ל בשנת 2013 בהתאם לתוכנית העבודה של החברה", לשון הודעת בזק. "לדעת ועדת התגמול והדירקטוריון יעדי התגמול הינם סבירים בנסיבות העניין".

167 אלף שקל בחודש בהוט

הנדלר פרשה מהוט בינואר השנה לאחר פחות משנתיים מאז מונתה לתפקיד היו"ר. חוזה ההעסקה שלה בהוט כלל כ-1.2 מיליון אופציות בשווי 32.8 מיליון שקל, שכר חודשי של 167 אלף שקל צמוד למדד (כ-2 מיליון שקל בשנה), מענקים בהיקף של עד פעמיים השכר השנתי ורכב מסוג אאודי 6, או לקסוס 450.

ואולם, בדיעבד הסתבר כי חבילת התגמול של הנדלר היתה פחות מפנקת - הטבה של 11 מיליון שקל ב-2011 בגין אופציות שקיבלה התגלתה כחסרת ערך.

עלות השכר הכוללת של הנדלר בשנת 2011 עמדה על 14.8 מיליון שקל, סכום שהפך אותה לכאורה לאישה בעלת השכר הגבוה במשק דאז. היא מונתה לתפקיד יו"רית הוט רק בתחילת מאי 2011, ובאותה שנה נהנתה משכר בסיס של 1.8 מיליון שקל ובונוס של 2 מיליון שקל.

עיקר עלות השכר נזקפה להטבת אופציות שהונפקו להנדלר עם כניסתה לתפקיד, אך מבדיקת "גלובס" עולה כי הטבה זו כאמור לא תורגמה בסופו של דבר למזומנים משום שהן נשארו "מחוץ לכסף" וכן עקב מחיקת מניות החברה מהבורסה.