סקיילקס הודיעה: "קיים ספק להמשך פעילותנו כעסק חי"

מחזיקי האג"ח בסאני אלקטרוניקה, החברה-האם, מסרבים לדחייה של תשלומי הקרן והריבית של החברה ■ "לאירועים אלה בסאני ולהתפתחויות בקשר להם עלולה להיות השפעה על זהות בעל השליטה בסאני"

חברות רבות בשוק ההון נקלעו לקשיים והודיעו בחודשים האחרונים על "תספורות" למחזיקי האג"ח. כעת הגיע תורה של סקיילקס. החברה בשליטתו של איש העסקים אילן בן-דב הודיעה היום (ד') לבורסה כי "קיים ספק להמשך פעילותנו כעסק חי ונזמן אסיפת מחזיקי אגרות חוב כדי לדון בהשלכות".

מהודעת החברה עולה כי לסאני , החברה-האם, אין מקורות מספיקים לביצוע פירעון האג"ח שלה ולאחר שמחזיקי האג"ח סירבו לדחות פעם נוספת את תשלומי הקרן והריבית. למעשה, סאני כבר נמצאת במצב של חדלות פירעון מול מחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-250 מיליון שקל, ואלה הסכימו לדחות בחודשים האחרונים את התשלום כלפיהם, עד אשר יסתיים המו"מ שניהלה החברה-הבת - סקיילקס - למכירת השליטה הפרטנר לידי חיים סבן.

לאור זאת, החליטו מחזיקי האג"ח, ברוב גדול, לא להאריך שוב את המועד הקובע, כך שזה יחול היום, ומועד התשלום יהיה בסוף החודש. "לאירועים אלה בסאני ולהתפתחויות בקשר להם עלולה להיות השפעה על זהות בעל השליטה בסאני במישרין, ובעקיפין על זהות בעל השליטה בחברה", נכתב בהודעה.

סקיילקס גם ציינה בהודעה כי היא מנהלת ביחד עם סאני מו"מ עם צד ג' לקבלת מימון שיסייע להן להיחלץ מהבור אליו נקלעו ולשלם את חובותיהן. "על-פי ההסכמות שהסתמנו במו"מ אלה, תנאי לקבלת מימון כאמור, היה בין השאר הסדר חוב בסאני.", במילים אחרות סקיילקס גורסת כי ללא הסדר חוב היא לא תוכל לקבל מימון ולאור ההתנגדות של בעלי האג"ח להסדר שכזה המימון לא יתקבל.