שיאני השכר: 10 מיליון שקל לניר גלעד; 5.6 מיליון שקל לרוית ברניב

שיאני שכר נוספים בחברה לישראל מלבד גלעד: האלוף במיל' יום טוב סמיה, מנכ"ל חברת האנרגיה הירוקה איי.סי גרין, נהנה אשתקד מעלות שכר של 7.3 מיליון שקל ■ סך עלות שכרם של 9 בכירי בנק הפועלים הצטברה לכ-53 מיליון שקל

ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, הצטרף היום לצמרת שיאני השכר ל-2012, עם פרסום הדוחות השנתיים של החברה לישראל. שמו של גלעד עלה בחודשים האחרונים לכותרות, על רקע מחטף השכר שביצעה החברה לישראל יום אחד טרם כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים (תיקון 20 לחוק החברות). מדובר בחבילת שכר ואופציות שמנה, שתביא את עלות השכר השנתית של גלעד ב-2013 ואילך לכ-16 מיליון שקל.

גלעד נהנה אשתקד משכר מזומן של 4 מיליון שקל ומחבילת מניות של כ-6 מיליון שקל. חבילת התגמול החדשה שלו, כוללת, בין היתר, אופציות בשווי של כ-25 מיליון שקל, שאותן יוכל לממש בשנים 2014-2016.

עלות שכרו של יו"ר החברה לישראל, אמיר אלשטיין, אשר החליט לוותר על אופציות בהיקף דומה, הגיעה אשתקד ל-7.2 מיליון שקל - מחצית מהסכום במזומן והיתרה בתשלום מבוסס מניות. שם בולט נוסף בצמרת מקבלי השכר של החברה לישראל הוא זה של האלוף במיל' יום טוב סמיה, מנכ"ל חברת איי.סי גרין, העוסקת בהשקעות בתחום האנרגיה המתחדשת, שנהנה אשתקד מעלות שכר של 7.3 מיליון שקל - מהם 3 מיליון שקל מזומן והיתרה בתשלום מבוסס מניות. סמיה מנהל את החברה, שהפסידה אשתקד 19 מיליון דולר, מאז 2007. בנוסף, עלות שכרו של סמנכ"ל הכספים של החברה, אבישר פז, הגיעה ל-6.4 מיליון שקל.

53 מיליון שקל לבכירי הפועלים

מדוחות הבנקים הגדולים שפורסמו היום, עולה, כי עלות שכרם של יו"ר הפועלים, יאיר סרוסי, והמנכ"ל, ציון קינן, עמדה על יותר מ-8 מיליון שקל לכל אחד. חנה פרי-זן, לשעבר משנה למנכ"ל, זכתה לעלות שכר שנתית של 6.5 מיליון שקל. סך עלות שכרם של 9 בכירי בנק הפועלים, הנמצא בשליטת שרי אריסון, הצטברה לכ-53 מיליון שקל.

בבנק לאומי מוביל את רשימת שיאני השכר המשנה למנכ"ל, ברוך לדרמן, עם עלות שנתית של 7.2 מיליון שקל. מנכ"ל לאומי למשכנתאות, שוקי בורשטיין, מפגר מעט אחריו, עם עלות שכר של 6.7 מיליון שקל. מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, זכתה לשכר בעלות של 5.2 מיליון שקל; ואילו עלות שכרה של המנכ"לית הפורשת, גליה מאור, שסיימה את תפקידה בסוף אפריל 2012, עמדה על 2.2 מיליון שקל. עלות שכרם של עשרת בכירי בנק לאומי הגיעה לכ-45 מיליון שקל.

עוד אצל שרי אריסון: חברת הנדל"ן שיכון ובינוי שולחת לצמרת הטבלה את המנכ"ל, עופר קוטלר, עם עלות שכר של יותר מ-7 מיליון שקל, שהוענקו לו כשכר ומענק; אלו סייעו לו לעקוף את עלות שכר אחיו, דב קוטלר, שכמנכ"ל ישראכרט הסתפק בעלות שכר של 5.3 מיליון שקל.

היו"ר הקודם של שיכון ובינוי, רוית ברניב, שסיימה את כהונתה בסוף יוני 2012 ועברה לשמש כיו"ר תנובה, נהנתה מעלות שכר חצי-שנתית של 5.8 מיליון שקל. תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, נהנה מעלות שכר של 4.9 מיליון שקל.

רף הכניסה לעשרת שיאני השכר עומד כעת על כ-9 מיליון שקל, ולעשירייה השנייה - על קרוב ל-7.5 מיליון שקל.

השכר הגבוה ביותר
 השכר הגבוה ביותר