מניות שעשויות לזנק בעקבות "בום" האנרגיה בארה"ב

ב-CNBC ערכו סקירה מיוחדת של מניות שעשויות "לרכב" על הגל החדש של הפקות הגז הטבעי והנפט בארה"ב

ההתפתחויות הטכנולוגיות בסקטור הגז והנפט בארה"ב עשויות לתרום לסנטימנט החיובי במניות המשתייכות לסקטור זה אך גם לשוק המניות בכללותו. ב-CNBC ערכו סקירה של מניות שעשויות ליהנות מהחידושים האחרונים בתחום.

ארה"ב נחשבת לצרכנית הנפט הגדולה בעולם, ובשנה האחרונה היא הגדילה את קצב הפקת האנרגיה שלה לרמת שיא שלא נראתה ב-20 השנה האחרונות. מעבר לכך, אנליסטים מציינים כי הטכנולוגיות החדשות שנתגלו בשנים האחרונות לשאיבה והפקה של גז טבעי ונפט, בין היתר באמצעות פצלי השמן, עשויות לגרום למשקיעים רבים להשקיע בחברות הקשורות לסקטור זה.

אז אילו מניות נכללות ברשימה? האנליסטים אוהבים במיוחד את מניית EOG Resources ואת Hess Corporation , שתי חברות הפעילות במיוחד באזורים של צפון דקוטה ומונטנה - אזורים מרכזיים בהם נתגלו בשנים האחרונות מרבצי גז טבעי ונפט. בשנה האחרונה EOG זינקה ב-13% בעוד HESS הוסיפה לערכה בכ-18%.

"EOG היא חברה מובילה בפיתוח פצלי שמן ואחת הראשונות שהשקיעו הון רב בטכנולוגיה הזו", בראין יונגברג, אנליסט אנרגיה בחברת אדאורד ג'ונס, שהנעיקה המלצת קנייה גם לEOG וגם ל-HESS.

"באופן מוזר, החברות הגדולות בסקטור האנרגיה אינן נחשבות לשחקניות המשמעותיות ב'בום' האנרגיה הנוכחי של ארה"ב", טוען פדל גהיט, אנליסט אנרגיה באופנהיימר, שטוען כי ענקיות אנרגיה כגון אקסון מובייל נחשבות לשחקניות משנה בלבד בכל הנוגע לפיתוח מאגרי האנרגיה החדשים.

ואכן, בעוד אקסון מובייל רשמה תשואה של כ-4% מתחילת השנה, חברות אנרגיה מקומיות העניקו למשקיעים תשואות גבוהות יותר. כך למשל חברת מק'מורן אקספלוריישן (סימול: MMR) שזינקה בכ-28% מאז תחילת השנה, וכן חברת אנדארקו פטרוליום (סימול: APC) שהודיעה לפני מספר ימים על מציאת שדה נפט ענק באזור מפרץ מקסיקו, וזינקה בכ-11%.