אי.די.בי אחזקות: רווח של כ-13 מיליון שקל ברבעון הרביעי

אי.די.בי פיתוח רשמה ברבעון הרביעי רווח של 47 מיליון שקל וסיימה את שנת 2012 בהפסד של 746 מיליון שקל ■ שכר של כ-7.1 מיליון שקל לנחום שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג

חברת אי.די.בי אחזקות, הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, דיווחה הבוקר על רווח של 13 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2012. את שנת 2012 כולה סיימה החברה בהפסד של 960 מיליון שקל.

אי.די.בי פיתוח רשמה ברבעון הרביעי רווח של 47 מיליון שקל וסיימה את שנת 2012 בהפסד של 746 מיליון שקל.

ברבעון השני של 2012 רשמה הקבוצה הפסד גדול, בעוד שבשלושת הרבעונים האחרים רשמה אי.די.בי פיתוח רווח, בעיקר כתוצאה ממכירת כלל תעשיות ומתרומות חיוביות של קרדיט סוויס והחברות המוחזקות מכתשים אגן, סלקום, כלל ביטוח ונכסים ובניין.

לאור העליות באחזקה במניות קרדיט סוויס מתחילת השנה מציינים באי.די.בי כי מגמה חיובית בדוחות צפויה להימשך גם ברבעון הראשון של 2013.

ארז ויגודמן, המנכ"ל של מכתשים אגן, זכה לשכר של כ-8.8 מיליון שקל. נחום שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, זכה לשכר בעלות של כ-7.1 מיליון שקל. רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל ויו"ר בחברת נכסים ובניין, זכה לשכר בעלות של כ-5.3 מיליון שקל ב-2012.

צעדי התייעלות

באי.די.בי מציינים כי המצב המאתגר בו נמצאת הקבוצה הוביל לביצוע צעדי התייעלות וחסכון, אשר כללו בין היתר הקטנת מצבת כוח האדם במטה והפחתות שכר וחסכון בהוצאות הנהלה וכלליות. ב-31 באוגוסט 2012 הודיע יו"ר הקבוצה כי החליט לוותר על 50% משכרו, ועמו הודיעו מנכ"ל החברה וחברי הנהלת החברה הבכירים, כי החליטו לוותר על 15% משכרם.

בהמשך למדיניות זו, מתגבשת בקבוצה בימים אלה, תכנית נוספת לחיסכון מאסיבי בהוצאות הנהלה וכלליות. החיסכון המתוכנן יכלול קיצוץ משמעותי בשטח משרדי ההנהלה בבניין עזריאלי והפחתה בעלויות השכירות, התייעלות נוספת בכוח אדם והפחתות בתגמול בחברות הקבוצה השונות לרבות בחברות המטה ושינויים בסוגי הרכבים של כל נושאי המשרה הבכירים באופן שיושג חסכון גדול. כן ייבחן איחוד מערכי החשבונאות, הייעוץ המשפטי וכוח אדם בחברות המטה במטרה ליצור סינרגיה וחסכון משמעותיים.

עוד מציינים באי.די.בי כי הנהלת הקבוצה המשיכה וממשיכה לקדם בנחישות את פעולותיה לחיזוק אי.די.בי פיתוח. פעולות אלה כוללות את המימוש של אחזקות החברה בכלל תעשיות, הורדת החוב הפיננסי נטו של אי.די.בי פיתוח מאז תחילת 2012 ועד היום ביותר מ-1.3 מיליארד שקל, העמדת יתרת המזומנים החופשיים בקופת החברה על סך של מעל 1.1 מיליארד שקל, המספיקים לה לשרת את החוב עד לרבעון הראשון של 2014, עדכון ושיפור הקובננטים של אי.די.בי פיתוח מול הבנקים המלווים, בחינת מכירת אחזקות של החברה בכלל ביטוח לכור או לצדדים שלישיים מתוך כוונה להגיע לעסקה כבר בחודשים הקרובים ובחינת מימושים ושינויים מבניים נוספים בקבוצה, לרבות האפשרות למיזוג של כור עם דסק"ש.

נזכיר כי לפני כשבועיים הודיעה אי.די.בי אחזקות כי לאחר מו"מ ארוך ומורכב, שהתנהל בינה לבין נציגות מחזיקי האג"ח שלה, הנאמנים לאג"ח והמומחה המלווה מטעם ביהמ"ש - סוכמו בין הצדדים עקרונות מתווה להסדר בין החברה לבין נושיה. המתווה מתייחס לכלל בעלי החוב של החברה - מחזיקי האג"ח והבנקים - אשר היקף החוב הכולל אליהם עומד על כ-2.06 מיליארד שקל.

עיקרי המתווה כוללים הזרמת כספים משמעותית בסך כולל של 500 מיליון שקל על ידי בעלי המניות - מהם 275 מיליון שקל באופן מיידי ו-225 מיליון שקל נוספים בחמישה תשלומים שנתיים שווים של 45 מיליון שקל כל אחד החל מתום שנתיים ממועד ההסדר. התמורה לבעלי החוב תכלול תשלום מיידי במזומן של 405 מיליון שקל, הקצאת 15% ממניות אי.די.בי אחזקות והנפקת סדרות אג"ח חדשות בערך נקוב כולל של 1.565 מיליארד שקל.