אסטרטג השקעות: עדיף להישאר ב"בונקר" ולא לקנות מניות

דיוויד זרבוס, האסטרטג הראשי של ג'פריס בדרך כלל מספק תחזיות שוריות, אך כעת מאמין כי הגיע הזמן "לשבת על הגדר" ■ זרבוס טוען כי מדדי המניות בעולם טיפסו גבוה מדי וסביר להניח שבעתיד הקרוב יגיע תיקון

דיוויד זרבוס, האסטרטג הראשי של ג'פריס ידוע בתחזיות השוריות שהוא מספק למשקיעים. אולם, דווקא לאחר שקפריסין העבירה רפורמות והצליחה לחמוק מחדלות פרעון, זרבוס הפך להיות דובי וטען כי עדיף להישאר מחוץ לשוק המניות בעתיד הקרוב.

במזכר שכתב ללקוחות בנק ההשקעות בעקבות עסקת החילוץ של קפריסין, זרבוס טען כי מבחינת ניהול הסיכונים, עדיף "לשבת על הגדר" ולהישאר מחוץ לשוק המניות בשבועות הקרובים. "האירו עדיין חלש, הין נשאר חזק והאג"ח הממשלתיות נסחרות בטווחים שלפני שבוע", לדברי זרבוס.

אסטרטג ההשקעות הנודע טען בנוסף שכאשר הוא בוחן את רמת המחירים של מדד ה-S&P 500, שנסחר סביב 1,550 נקודות, היא מאוד לא מעודדות ולא מאותתת לו להיכנס לשוק כעת. "למעשה, התחושה היא שקל יותר להיות בבונקר מבלי להזרים כסף למניות. עבורי זהו צעד טקטי יותר מאשר פונדמנטלי", הוא מצהיר.

"'דפקנו על השולחן' ואמרנו בשנה האחרונה שכדאי להיכנס לשוק. אמרנו ללקוחות להתעלם מהסיקווסטר, מהבחירות באיטליה ומסיכונים נוספים, אך כעת השווקים טיפסו לשיא, כאשר ה-S&P רשם תשואה של יותר מ-10% מתחילת השנה ומדד הניקיי טיפס ביותר מ-20%, כך שסביר להניח שבעתיד הקרוב יגיע תיקון נרחב".