אסטרטג: רוצים להרוויח מהמשבר בקפריסין? קנו המטבע הזה

אסטרטג השקעות טוען כי אחת הדרכים להרוויח מהמשבר בקפריסין היא פשוט לסחור בצמד המט"ח אירו/דולר אוסטרלי ■ האירו נחלש בכ-5.3% מול הדולר האוסטרלי מאז תחילת פברואר השנה

חוסר הוודאות השורר בכל הנוגע לתוכנית החילוץ של קפריסין עשוי להימשך בשבועות הקרובים ורבים תוהים האם המשבר המתחולל באי הקטן יוביל לתהליך של "ריצה על הבנקים" ולאפקט דומינו בכל היבשת. אסטרטג השקעות טוען כי אחת הדרכים להרוויח מהמשבר בקפריסין היא פשוט לסחור בצמד המט"ח אירו/דולר אוסטרלי.

מאז פרץ המשבר בקפריסין באמצע מארס האירו עמד בפני לחצים רבים מול הדולר האמריקאי, בעוד החששות ממשבר החוב האירופי צפו ועלו מחדש. אתמול למשל האירו צנח מול הדולר לשפל שלא נראה מאז ה-21 בנובמבר - 1.277 דולרים לאירו.

לפי כריס ווסטון, אסטרטג ראשי בחברת המסחר IG Markets, הדרך האופטימלית ביותר עבור המשקיעים שבה ניתן "לשחק" את משבר האשראי בטווח הקצר היא להשקיע בצמד אירו/דולר אוסטרלי. "אנו מאמינים כי האירו ימשיך להיחלש, בייחוד מול מטבעות שמעניקים תשואה גבוהה כגון הדולר האוסטרלי", הוא אומר.

לפי ווסטון, קיימת עדות ברורה לטענה הזו. האירו נחלש בכ-5.3% מול הדולר האוסטרלי מאז תחילת פברואר השנה, עניין שמצביע על כך שהמשקיעים נוטשים את האירו ורוכשים את הדולר האוסטרלי. ווסטון צופה כי האירו ימשיך במגמת ההחלשות שלו, כל עוד המשקיעים יהיו עצבניים ויזרימו את ההון שלהם לאפיקים אחרים וייגרמו לצמד אירו/דולר אוסטרלי להיות אטרקטיבי יותר.