ג'ים רוג'רס חושש ממיסוי הפקדונות: "נוסו על נפשותיכם"

"אם תקשיבו לממשלה, אתם תפשטו את הרגל מהר מאוד; קרן המטבע והאיחוד האירופי אמרו: 'תבזזו את חשבונות הבנק', כך שכשהבעיות יגיעו למדינות אחרות, יגידו: 'בואו נעשה את זה גם אנחנו'"

הפוליטיקאים מאותתים למשקיעים שהכל בסדר, וזו בדיוק הסיבה שהכל לא בסדר, כך אומר היום (ה') ג'ים רוג'רס, בראיון שהעניק ל-CNBC על רקע המצב בקפריסין.

"מה עוד צריך כבר לדעת? כדאי לכם למהר ולנוס על נפשותיכם. אני עושה את זה", אמר רוג'רס. "אני רוצה לוודא שלא ימלכדו אותי. תחשבו על כל המסכנים שחשבו שיש להם בסך הכל חשבון בנק. עכשיו הם גילו שהם 'תורמים ליציבות של קפריסין'. איזו חוצפה יש לפוליטיקאים האלה".

והביקורת של רוג'רס לא הסתיימה בדברים האלה. "אם תקשיבו לממשלה, אתם תפשטו את הרגל מהר מאוד", אמר. "אני מוודא שאין לי יותר מדי כסף בבנק אחד ספציפי, בכל מקום בעולם, כי עכשיו יש תקדים. קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי אמרו: 'תבזזו את חשבונות הבנק', כך שאפשר להיות בטוחים שכשהבעיות יגיעו למדינות אחרות, יגידו: 'טוב, האיחוד האירופי וקרן המטבע סלחו על זה, בואו נעשה את זה גם אנחנו'".

רוג'רס ממליץ לבעלי פקדונות בבנקים אירופאיים לבטח אותם, כפי שהוא עושה בעצמו, כי "הם ישתגעו בפעם הבאה", לדבריו.

ומה בנוגע לראלי שממשיך על אף המצב באירופה? "זה מלאכותי", הוא אומר, "תנו לי טריליון דולר וגם אני אקח אתכם לבלות. אני סקפטי כי אני יודע שזה יסתיים בכי רע". את הכסף שלו רוג'רס לא שם עכשיו באירופה ובארה"ב, אלא ביפן וברוסיה.