עימותים אלימים במהלך התהלוכה בסכנין לציון "יום האדמה"

אלפים צעדו בתהלוכה המרכזית לציון יום האדמה ה-37 שבה הניפו דגלי פלסטין וסוריה ■ במהלך התהלוכה תקפו חלק מהמשתתפים צוות טלוויזיה של ערוץ "אל-ג'זירה" מה שהוביל לעימותים ■ ח"כ זועבי: "שיידעו היהודים שהם אלה שהגיעו לאדמה שלנו, אנחנו לא נזוז"

אלפי בני אדם השתתפו בתהלוכה המרכזית בסכנין לציון יום האדמה ה-37. המשתתפים צעדו ברחובות, הניפו דגלי פלסטין וסוריה וקראו: "ישראל תיעלם בסוף", "אנחנו נמות ופלסטין תחיה". במהלך התהלוכה תקפו חלק מהמשתתפים את צוות הטלוויזיה של רשת "אל-ג'זירה", מה שהוביל למהומה.

בין המשתתפים ישנם חברי כנסת ערבים וראשי הנהגת הציבורי הערבי בארץ. גם אמו של אסיר פלסטינים השובת רעב הגיעה לאירוע כדי להביע תמיכתה. על רקע הפיוס בין ישראל לטורקיה, בלטה נוכחותם של כלי התקשורת הטורקים שהגיעו לסקר את הפגנת המחאה.

במהלך התהלוכה תקפו חלק מהמשתתפים את צוות הטלוויזיה של ערוץ "אל-ג'זירה" הקטארי, במחאה על אופן הסיקור של הערוץ לאירועים בסוריה. בעקבות התקיפה התפתחה מהומה שכללה גם דחיפות פיזיות בין התוקפים לבין המשתתפים שניסו להגן על צוות הטלוויזיה.

ח"כ חנין זועבי אמרה בראיון לחדשות 2 באינטרנט: "שיידעו היהודים שהם אלה שהגיעו לאדמה שלנו, אנחנו לא נזוז מכאן. מדינת ישראל עדיין לא השלימה עם העובדה שאלה אדמות של הערבים".

"שנאה כלפי הילידים ומלחמה בקיום שלהם"

עוד לפני ההפגנה פרסמה זועבי הודעה שבה הדגישה כי "יום האדמה איננו מאורע שאנחנו זוכרים. אלא הוא שם המאבק העיקרי בינינו לבין המדינה. ביום האדמה המדינה הצהירה במפורש שהפרויקט העיקרי שלה הוא יהוד האדמה, ובזה היא הציבה את עצמה כגוף עוין ואגרסיבי לילידים, האזרחים הפלסטינים, והיא כזאת עד עכשיו".

עוד הוסיפה זועבי כי "שנאה כלפי הילידים ומלחמה בקיום שלהם, זהו עיקרון הפרויקט הציוני של המדינה היהודית. את הערבים הם שונאים, אבל את אדמותיהם, את עדריהם, את סגנון בנית דירות קרקע, הם אוהבים. הם לוקחים מה שיש לנו, ומנסים להיפטר מאיתנו, אז דוחסים אותנו על מינימום קרקע. קולוניאליזם? ואף גרוע מזה".

אחד המפגינים שהניף דגל סוריה אמר: "בשאר אסד הוא המנהיג של העולם הערבי, אחרי נאצר. הנפתי את דגל סוריה כי גם סוריה היא אדמה ערבית ומתנהלת נגדה קנוניה".

ח"כ חנין זועבי אמרה בראיון לחדשות 2 באינטרנט: "שיידעו היהודים שהם אלה שהגיעו לאדמה שלנו, אנחנו לא נזוז מכאן. מדינת ישראל עדיין לא השלימה עם העובדה שאלה אדמות של הערבים".