נשיא איטליה מקים פורום יועצים לפתרון הפלונטר הפוליטי

ג'ורג'יו נפוליטנו הקים פורום יועצים המונה 10 אנשים וכולל נציגים של שתי המפלגות הגדולות ביותר במדינה ■ מטרת הפורום הינה להתוות מפת דרכים לפתרון הפלונטר הפוליטי במדינה

נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו ממשיך בניסיונות לפתור את הפלונטר הפוליטי שנקלעה אליו המדינה בעקבות תוצאות הבחירות שהתקיימו לפני יותר מחודש. נשיא המדינה הקים היום פורום יועצים שכולל נציגים משתי המפלגות הגדולות במדינה יחד עם בכירים נוספים במערכת הפוליטית והמשפטית, שמטרתו להגיע לפתרון הסוגיה.

על פי ההודעה שפרסמה לשכתו של נפוליטנו בשבת בלילה, הנשיא החליט על הקמת פורום מייעץ שמונה 10 אנשים שכולל חברי פרלמנט מקואליציית המרכז-שמאל בראשות פייר לואיג'י ברסאני ומקואליציית הימין בהובלת ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני. הפורום גם כולל בכירים במגזר הציבורי, פוליטיקאי לשעבר, שופט בדימוס ובכיר בבנק המרכזי האיטלקי. אין נציגות למפלגת "5 הכוכבים" של בפה גרילו שהפתיעה והגיעה למקום ה-3 בבחירות.

"מה שנפוליטנו מנסה לכפות זה סוג של מפת דרכים לקראת הקמת קואליציה חדשה וממשלה חדשה", אמר ג'ובאני אורסינה, מרצה להיסטוריה באוניברסיטת לואיס גווידו קארלי ברומא. "שמות חברי הפורום אומרות שנפוליטנו הולך על פתרון של דיאלוג בין הצדדים".

הניסיון הזה של נפוליטנו בא לאחר שבוע שבו התבצרו מנהיגי 3 המפלגות הגדולות בעמדות שלהם מה שגרם לתקיעת המשא ומתו להקמת קואליציה. ברלוסקוני כבר הצהיר בעבר שהוא מוכן לשבת בממשלה בראשותו של ברסאני, אך ברסאני מתנגד בתוקף לממשלה שבה תיקח חלק מפלגתו של ברלוסקוני. מפלגת "5 הכוכבים" שיש לה את הכוח לטות את כף המאזניים לא מעוניינת לבחור צד ורוצה ללכת לבחירות חדשות.