קבוצת ים סוף רוכשת את בית הרקולס בלונדון בכ-130 מיליון שקל

הנכס הנרכש ממוקם גם בסמוך למלון החדיש שהקימה הקבוצה תחת המותג "פארק פלאזה" באזור ווסטמינסטר ■ הקבוצה בוחנת אפשרות להסב את הנכס הנרכש מבניין משרדים לבית-מלון

אלי פפושדו מרחיב את תיק הנכסים של הקבוצה הנמצאת בשליטתו בלונדון. זרוע המלונאות של קבוצת ים סוף, Hotels PPHE, המפעילה את רשת המלונות תחת המותג "פארק פלאזה", חתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים בלב בירת אנגליה בכ-130 מיליון שקל.

מדובר במבנה משרדים בשם 'בית הרקולס' המתנשא לגובה 10 קומות, בתוספת קומת קומת מרתף אחת, בהיקף של כ-12.5 אלף מ"ר בנוי על מגרש בשטח 4 דונם. הבניין ממוקם בסמוך לביג-בן ולמלונות אחרים של הרשת. מהחברה נמסר כי היא בוחנת את האפשרות להסב את הבניין למלון, אך במקביל בוחנת, בין היתר, את המשך הפעלת הנכס כבניין משרדים. עוד נמסר מהחברה כי היא מתכוונת לממן את הרכישה באמצעות מימון בנקאי ומשאביה העצמיים.

כאמור, נכון להיום משמש הבניין למשרדים ומושכר במלואו למשרדי השלטון המקומי, אולם תקופת השכירות עתידה להסתיים בסוף ספטמבר 2013. למעשה, אחד התנאים בהסכם הרכישה הוא שהשוכר יפנה את הנכס עד אוקטובר 2013. סעיף זה יאפשר לחברה להסב את ייעוד הבניין למלונאות במידת האפשר. מצד שני, רכישת נכס מניב עם שוכר שמתפנה עלולה מצד אחד ליצור קושי בהשכרתו מחדש אולם מצד שני יכולה לאפשר השכרת המשרדים בחוזים חדשים וגבוהים יותר.

בוריס איוושה, נשיא ומנכ"ל קבוצת PPHE התייחס לעסקה ואמר: "אנו מרוצים מרכישת נכס נוסף במרכז לונדון ומהזדמנות המיוחדת שהיא יוצרת לקבוצה. רשמנו כבר בלונדון מספר הצלחות משמעותיות במהלך שנות פעילותנו באזור, והרכישה הנוכחית הינה תוספת מצוינת לתיק הנכסים שלנו בבריטניה".