פרנקל: "ארגון השחקנים רוצה להפוך את הליגה לליגה למקומות עבודה"

סכסוך העבודה בכדורסל הישראלי מחריף: יו"ר המינהלת אומר כי "נשב למו"מ עם השחקנים רק אחרי שהם יפסיקו את השביתה ויחזרו לשחק"

השביתה בליגת העל בכדורסל ממשיכה לייצר כותרת. היום (ג') החל הליך גישור בין ארגון השחקנים ובין מינהלת הליגה, אחרי ששני הצדדים נפגשו עם יו"ר מינהל הספורט ד"ר אורי שפר. עם זאת, כבר בתום הפגישה של המינהלת במשרד הספורט בבוקר, נראה כי הפערים עדיין גדולים מאוד.

יו"ר מינהלת הליגה, שמואל פרנקל, שנכח בפגישה אחרי שחזר מחופשה בתאילנד, אמר ל"גלובס" כי "המינהלת תשב למשא ומתן עם השחקנים רק אחרי שהם יפסיקו את השביתה ויחזרו לשחק". פרנקל קורא לשחקנים לעמוד בהסכם ולסיים את העונה, "ובמידה וירצו לשבות הם מוזמנים לעשות כמו שהמורים עושים בתחילת שנת הלימודים, ולהשבית את פתיחת העונה הבאה".

פרנקל הוסיף: "הסברנו לאורי שפר שאנחנו במינהלת לא ניתן להסתדרות לנהל את ליגת העל. אם הם רוצים להפוך את ליגת העל לליגה למקומות עבודה אז חבל להם על הזמן. חוץ מזה, עד היום אני לא מבין מה יש להסתדרות להיות צד בעניין הזה. שחקני כדורסל הם לא עובדים, אלא שחקנים שמגיעים לאיקס שנים וממשיכים הלאה. אי אפשר לכפות על מאמן שרוצה לנצח משחק ולהגיד לו שהוא לא יכול להעלות עכשיו את השחקנים הכי טובים שלו למגרש כי ההסתדרות לא מאפשרת לו".

דובר ארגון השחקנים, ירון מיכאלי, מסר בתגובה: "צר לי על דבריו של מר פרנקל אשר מוכיחים שוב שבתקופה הקצרה שהוא עומד בראש המינהלת הוא עדיין לא הספיק ללמוד את החומר. לגופו של עניין, ארגון שחקנים אינו מבקש לנהל את ליגת העל בכדורסל. כפי שהיה בעבר, כך גם היום, ארגון השחקנים הוא חלק מקביעת אופייה של הליגה. המטרה שלנו היא להחזיר את הזהות הישראלית לכדורסל הישראלי. אם במינהלת יסירו את בעיות האגו ויבינו שארגון השחקנים הוא הגוף המייצג את שחקנים הכדורסל - נגיע להסכמה בתוך זמן קצר מאוד".

בהמשך היום צפויה פגישה של חברי דירקטוריון מינהלת הליגה, כאשר גם ארגון השחקנים צפוי להיפגש עם יו"ר מינהל הספורט.