ח"כ פייגלין: שהטורקים יתנצלו על טרגדיית "המשט היהודי"

פייגלין מגולל בדף הפייסבוק שלו את סיפורה הטרגי של האוניה "סטרומה" ב-1941 - ודורש מהטורקים להתנצל

ח"כ משה פייגלין דורש מהטורקים להתנצל על טרגדיית אוניית המעפילים "סטרומה" שרוב אנשיה מתו ב-1941. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו מגולל פייגלין את הסיפור:

ב-1ב לדצמבר 1941, יצאה מנמל רומני בים השחור ספינת קיטור רעועה בשם 'סטרומה' כשפניה מועדות לארץ ישראל, דרך מיצרי הדרדנלים. על סיפונה היו 103 ילדים, 272 נשים ו-393 גברים שנמלטו מאימי המשטר הפשיסטי של אנטונסקו ברומניה.

"סמוך לחופי טורקיה המנוע נדם והספינה היטלטלה בין הגלים. השלטונות הטורקיים גררו את הספינה לנמל סמוך אולם, אולם את העולים הותירו בהסגר ולא הציעו להם מקלט. יהודי איסטנבול סיפקו מזון לעולים במשך חודשיים, אולם המזון אזל. יהודים ברחבי העולם ביקשו למצוא פתרון לעולים, שלא נשא פרי. אזי, ממשלת טורקיה הורתה לצוות הספינה הרעועה, לעזוב את הנמל הטורקי.

"משהדבר לא נעשה, הספינה נקשרה לספינת גרר טורקית והוצאה מהנמל הטורקי, אל מחוץ למים הטריטוריאלים של תורכיה בים השחור, מרחק של 8 ק"מ מהחוף. הספינה נותרה בלא מזון ומים, על מאות האנשים שהצטופפו על סיפונה.נעשה ניסיון שלא צלח, לתקן את מנועי הספינה והיא היטלטלה שוב בים הסוער, חסרת אונים. למחרת בבוקר נשמע קול נפץ אדיר. יתכן שהספינה עלתה על מוקש ימי, כהסברי הטורקים ואולי נפגעה, בטעות, על ידי טורפדו של צוללת רוסית.

"הפגיעת גרמה נזק עצום. האונייה ירדה מיד למצולות. ממאות האנשים שהיו על הסיפון שרדו שניים בלבד: מעפיל בשם דוד סטוליאר ואחד מקציני האונייה. השניים הצליחו לטפס על קורת עץ. קור עז שרר במים ולפנות בוקר התברר לדוד שהקצין לא החזיק מעמד ומת. דוד הועלה על ספינת דייג שנזדמנה. הוא הניצול היחיד שנותר לספר לעולם על התנהגותם המבישה של הטורקים.היה זה האסון הכבד ביותר בתולדות ההעפלה. בחצי האי הענקי של התורכים, המכונה 'אסיה הקטנה', יבשת ממש, לא נמצא מקום מקלט ארעי לפליטי הפשיזם. הטורקים גרשו את העולים אל מותם".

הפוסט של פייגלין זכה לכמעט 700 לייקים בפייסבוק ולעשרות תגובות אוהדות, רובן עוינות את הטורקים.