הקבוצה שביקשה לבטל את זיכיון רדיו ירושלים חזרה בה

ברשות השנייה רמזו לקבוצה כי הבקשה מנוגדת להסכמות בנושא שהושגו בעבר

הקבוצה שביקשה לבטל את זיכיונו של ג'קי בן-זקן על רדיו ירושלים חזרה בה מטענותיה. ל"גלובס" נודע כי בקבוצה רדיו זהב, שהפסידה בזמנו במכרז לקבוצת רדיו הבירה, החליטו לחזור מהטענות, לאחר שברשות השנייה רמזו כי מהלך של בקשת אי-הארכת הזיכיון מנוגד להסכמות בין שתי הקבוצות שהושגו במסגרת הסכם פשרה.

עוד נודע כי מאז שהפסידה ב-2008, פנתה הקבוצה בראשות משפחת לוי הירושלמית שוב ושוב לרשות השנייה בטענה להפרות, לכאורה, של הזיכיון על-ידי הקבוצה הזוכה. הדבר הביא את שתי הקבוצות להסכם פשרה, שבמסגרתו קנתה רדיו הבירה של בן-זקן את המותג רדיו ירושלים ואת המתקנים מהקבוצה, שהפעילה עד אז את התחנה ואף חתמה על הסכם הצבת אנטנות על מלון השלום, של משפחת לוי, ובתמורה חתמו על הסכם שאומר כי "מוסכם כי התובעת ו/או מי מטעמה ו/או מי הקשור אליה יפסיקו לפנות לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ו/או לכל גורם אחר בתלונות בנוגע להפרות הנתבעת את תנאי הצעת המכרז שלה או בכל עניין הנוגע לנתבעת".

למרות זאת, מצאו בקבוצת "רדיו זהב ירושלים" לשלוח בכל זאת לרשות השנייה מכתב מטעם עורכי דין, ובו הם נדרשים שלא להאריך יותר את זיכיון רדיו ירושלים, ככל הנראה לאור פרשנות שונה של הסכם הפשרה.

בתגובה שלחה היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, מכתב ובו היא "תמהה" כיצד שורת הטענות שעולות בדרישה עולות "בקנה אחד עם הסכם הפשרה (שקיבל תוקף של פסק דין) בין 'שידורי זהב רדיו ירושלים בע"מ' לבין רדיו הבירה".

כאמור, התגובה החד-משמעית של הרשות השנייה הביאה את "רדיו זהב ירושלים" לכדי החלטה שלא להמשיך בהליך ולחזור בהם מהטענות.

בכל אופן, עו"ד שמיר כתבה למלינים כי עמדתם תובא בחשבון בעת שיתקיים דיון על הארכת הזיכיון לתחנה האזורית הירושלמית.

הצדדים לא הגיבו לדברים.