פסגת הנדל"ן 2013: מהו באמת "דיור בהישג יד"?

ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס" תיערך ב-9 באפריל ותציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל עם כניסתה של הממשלה החדשה

המושג "דיור בהישג יד" הוזכר רבות לאחרונה, מתוך כוונה להעלות על סדר היום הציבורי את החובה הבסיסית של המדינה לאפשר לאזרחיה תנאים למימוש זכותם לקורת גג, שתאפשר להם לחיות בכבוד. ברוב העולם נהוג להגדיר "דיור בהישג יד" כיחידות מגורים אשר עלויות הדיור שלהן מתאימות לבעלי ההכנסה הממוצעת. הכוונה היא לדיור הולם שיש ביכולתו של אדם לעמוד בעלותו בלי לפגוע בצרכים חיוניים אחרים שלו ושל בני משפחתו.

הרישוי והשיווק של המקרקעין במדינת ישראל ומימושם בפועל לצורך דיור בהישג יד, יבוצע על ידי הרשות להתחדשות עירונית ולדיור בהישג יד. לפי החוק שיעור של 20% מתוך מאגר הדיור במתחמי ההתחדשות ומכל מכרזי מנהל מקרקעי ישראל יוקצה לדיור בהישג יד שהזכאות לו תיקבע על פי חוק. הקרקע תוקצה לזכאי-רוכש כהלוואה עומדת הנושאת ריבית והצמדה. שווי המגרש במחיר הדירה ישמש כהון עצמי וייצור מעין בעלות משותפת בין הרוכש-הזכאי לדיור בהישג יד, לבין הרשות. הדייר-הזכאי יהיה רשאי בכל עת לרכוש את מלוא הבעלות, או לשיעורין לאורך זמן, ע"י פירעון ההלוואה העומדת כולה או מקצתה בתשלומים.

מושב הדיון "דיור בהישג יד", שייערך במסגרת ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס", שתיערך ב-9 באפריל 2013, ינסה לבדוק איך ניתן להקצות דיור מוזל לאוכלוסיות הזקוקות לכך, איך אפשר למצוא פתרונות לדיור מוזל גם בפרויקטים יוקרתיים, באילו דרכים ניתן לחייב את הרשויות המוניציפליות לבנות פרויקטים לכלל הציבור ולא רק לאוכלוסיות חזקות ועוד. המשתתפים יהיו: עו"ד שרגא בירן, המכון לרפורמות מבניות- הצגת המתווה הכספי לרכישת דירה בשיתוף הדייר והמדינה; מת'יו וומבואה, נציב המחלקה לשימור ופיתוח, New York City ; ח"כ איתן כבל; חנן מור, יו"ר קבוצת חנן מור; ד"ר אמילי סילברמן המכון ללימודים עירוניים, האוניברסיטה העברית; ד"ר שוקי אמרני, המשנה למנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוועדה הארצית לדיור לאומי וסמי מצלאוי, יו"ר ובעלים מצלאוי חברה לבניין. המנחה יהיה דרור מרמור, עורך מוסף הנדל"ן של "גלובס".

ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס" תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל עם כניסתה של הממשלה החדשה. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.

ניתן לבקר באתר הוועידה: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=5323&leadid=454

לפרטים ולהרשמה 5988*