מעלות מאמינה בבראק אן.וי: העלתה דירוג אג"ח החברה

מניחה כי החל משנת 2013 תוכל החברה לייצר FFO במאוחד של כ-25 מיליון אירו בשנה

חברת מעלות S&P העלתה היום את הדירוג של איגרות החוב של חברת הנדל"ן, בראק קפיטל פרופרטיז אן.וי, מרמה של A לרמה של A+ עם אופק יציב.

לדברי כלכלני מעלות, "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו ליכולת ייצור המזומנים של החברה מפעילותה השוטפת, את ציפיותינו להמשך שמירה על רמת מינוף באזור ה-60% ויחס כיסוי ריבית גבוה מ-2x, תוך שמירה על נזילות מספקת.. הפרופיל העסקי של החברה מושפע לחיוב ממיקוד הפעילות בגרמניה, אשר נכון להיום הנה אחת הכלכלות היציבות בעולם ונהנית משוק נדל"ן חיובי למשקיעים.. שווי תיק הנכסים הנוכחי של החברה עומד על כ-700 מיליון אירו, גידול בהשוואה לפורטפוליו בהיקף של כ-600 מיליון אירו, במועד עדכון הדירוג הקודם באפריל 2012".

בראק אן.וי. הינה החברה באמצעותה מרכזת קבוצת בראק קפיטל את פעילות הנדל"ן שלה בגרמניה. החברה מנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים.

יצוין, כי בתוך תקופה קצרה יחסית של כשנה, עלה דירוג אג"ח החברה באופן אפקטיבי בשתי דרגות, מדירוג השקול ל-"A-" לדירוג הנוכחי של "A+", מהלך הבולט במיוחד על רקע תנאי השוק המאתגרים במהלך התקופה.

העלאת דירוג איגרות החוב של החברה הינו חלק משורה של מהלכים עסקיים ופיננסיים שהשלימה בראק אן.וי בשנה האחרונה, ביניהם: הגדלת פורטפוליו הנכסים המניבים של החברה (לרבות 3 עיסקאות רכישה בחודש האחרון), התקדמות משמעותית בפרוייקט הייזום למגורים שמובילה החברה בעיר דיסלדורף, הנפקת איגרות חוב, כניסת כלל ביטוח/כנף כבעלת עניין בחברה במסגרת הקצאה פרטית של מניות, וכניסת המניה ביוני אשתקד למדד המניות תל-אביב 100. מאז הנפיקה מניותיה לציבור, בדצמבר 2010, הניבה מניית בראק אן.וי למשקיעים תשואה חיובית בשיעור של כ-70%.

לדברי כלכלני מעלות, "פעילות בראק קפיטל פרופרטיז בשוק הנדל"ן המניב בגרמניה, שוק יציב ושמרני לאורך שנים, המשיכה לגדול בשנה האחרונה עם מספר רכישות של נכסי מגורים ומסחר, וצפויה להמשיך ולגדול גם בשנת 2013.. הפרופיל הפיננסי השתפר בשנה החולפת, עם ירידה ברמת המינוף ושיפור ביחסי הכיסוי. אנו מעריכים שהעסקאות שנסגרו בשנת 2012 והעסקאות החדשות המתוכננות לשנת 2013, יובילו להמשך שיפור ביחסים הפיננסיים גם בשנה הקרובה".

עוד מציינים במעלות כי "אנו מניחים כי החל משנת 2013 תוכל החברה לייצר FFO במאוחד של כ-25 מיליון אירו בשנה, אשר יאפשר לפרוע את החלויות השוטפות מהפעילות השוטפת ובמקביל להשתמש במזומן העודף כהון עצמי לצורך ביצוע רכישות נוספות".