אף אחד לא מדבר על 3 סיכונים אלה, שמאיימים על השוק

המונח "ברבור שחור" מתאר את אותם איומים שמרחפים אי שם באוויר, אלא שאף אחד בעצם לא מדבר עליהם ■ הוא מונה 3 סיכונים שכאלה

המעקב אחרי שוק המניות טומן בחובו את ההנחה שגם כשהכל נראה בסדר, משהו יכול לקלקל את השמחה, משהו שאף אחד לא מדבר עליו מפורשות בשלב הזה, אולם הוא יופיע במלוא עוצמתו עת תתגלה נקודת תורפה.

ג'ף קוקס מאתר CNBC, כתב היום (ה') על המושג "ברבור שחור", המתאר את אותם איומים חמקמקים שחגים אי שם באוויר, ועלולים בכל רגע להעכיר את האווירה ולעצור את האופטימיות, כאשר הסכנה הגדולה נובעת דווקא מהעובדה שאנחנו לא מודעים לכך שהם שם.

ואלה הם האיומים עליהם הוא מדבר:

סיכונים

סיכון רב מדי היה הגורם לנפילת השוק בשנת 2008. מדיניות ה'פד' לעודד נטילת סיכונים הצליחה, וכנראה שבצורה טובה מדי. אחד המקומות בהם ניתן לראות זאת, כך על פי קוקס, זה באג"ח האמריקאיות.

בועת נדל"ן - פרק ב'

לקראת סוף שנת 2012, החל שוק הנדל"ן האמריקאי להתחזק באופן יציב, זאת בין היתר הודות לירידת המחירים, כמו גם הודות לשיעורי הריבית הנמוכים על המשכנתאות עליהם הקפיד ה'פד'. עם זאת, כך סבור קוקס, נראה בהחלט כי יתכן מצב בו הבנקים ישובו על הטעות שעשו טרם המשבר הגדול של 2088, ויתפתו להעניק הלוואות ללווים בסיכון גבוה מדי.

ההתאוששות שאינה קיימת

קוקס מזכיר כי חלק מכובד ברווחי שוק המניות, נובע ממדיניות תמריצים מצדו של ה'פד'. לדבריו, למרות שהרבעון הראשון של השנה נראה מבטיח, הרבעון השני, דווקא לא. כלכלני "נומורה" מצפים שברבעון זה התמ"ג של ארה"ב יצמח ב-1.4% בלבד.