מי צריך מלון? 3 המלצות לחופשה מדהימה ללא בית מלון

משפחות רבות בוחרות לבלות את החופשה שלהן בארץ באוהל או לחילופין בטיול חד-יומי ללא לינה ■ "גלובס" ממליץ על שלוש אלטרנטיביות לחופשה בבית מלון: טיול בקרוואן; טיול בן כמה שעות בסגווי; קמפינג במלון "אלף כוכבים"

טיול בקרוואן

לא רק בחו"ל

ישראל היא אמנם מדינה קטנטונת, אך דווקא בגלל זה, טיול בקרוואן עשוי להיות אטרקטיבי: ניתן להספיק הרבה בפרק זמן קצר ובעלויות נמוכות לעומת מלון בארץ או בחו"ל. מי שלא רוצה להוציא מ-85 אלף שקל על רכישת קרוואן נגרר חדש, יבואנית הקרוואנים "לאופק" (laofek.co.il) מאפשרת השכרה וכן שירות הובלת הקרוואן לשטח למי שרכבו אינו מצויד בוו גרירה ("תפוח") תמורת כ-300 שקל (בנוסף לדמי ההשכרה). כל קרוואן מצויד במטבחון, שירותים ומקלחת עם מים חמים, טלוויזיה, DVD, מיטות קומתיים ופינת ישיבה. החברה מציעה להשכרה גם עגלת קמפינג נגררת שהופכת מעגלה לאוהל גדול עם שתי מיטות ומטבחון ומים זורמים.

חופשה המשלבת גלגלים, טבע וגיבוש משפחתי אומנם חוסכת הוצאות לינה במלון, אך כרוכה בהוצאות כמו השכרת הקרוואן, דלק, חניה (במידה וחונים בחניונים מוסדרים בתשלום) ואוכל. עם זאת, עדיין מדובר בחופשה במחיר אטרקטיבי בהשוואה למלון. "זה מתאים למשפחות ולזוגות שמחפשים חוויה אחרת בטבע במחירים סבירים", אומר אסף אפרים, בעלי "לאופק".

מחיר קראוון: 500 שקל ללילה ל-6 נפשות לדגם בסיסי ו-900 שקל ללילה לדגם גדול יותר (כולל ביטוח); עגלת קמפינג החל מ-400 שקל ללילה ל-6 נפשות (למזמינים שבוע ימים, הנחה של 100 שקל ללילה לקראוון/עגלה).

קמפינג במלון "אלף כוכבים"

יתרונות האוהל

קמפינג משפחתי ב"מלון אלף כוכבים", קרי תחת כיפת השמיים, הוא אלטרנטיבה זולה לחופשה במלון, גם אם לעיתים נדרשת השקעה ראשונית ברכישת ציוד קמפינג, שהיא כמובן השקעה לטווח ארוך גם לקמפינגים הבאים. בארץ פזורים חניונים ציבוריים של קק"ל ורשות הטבע והגנים ללא תשלום, וכמה חניונים פרטיים בתשלום, בהם ניתן להתמקם עם האוהל. אחד המומלצים, לדברי גיא אביבי, מדריך טיולים במכון אבשלום, הוא "קמפינג דרך הנחל" בקיבוץ דפנה שבגליל העליון (park-dafna.com). לדבריו, איסור השמעת מוזיקה רועשת הוא אחד היתרונות של המקום. רועי יוגב, מנהל התפעול של החניון מוסיף שהחניון השוכן על גדותיו של פלג נחל הדן בינות לחורש עצים ומדשאות מוריקות, מציע מקלחות רחצה עם מים חמים, נקודות חיבור לחשמל לטעינת טלפונים, תאורה ועזרים נוספים שהופכים את השהייה במקום לחוויית קמפינג נוחה.

מחיר: 65 שקל ללילה לאדם מעל גיל 3; השכרת מזרנים - 15 שקל למזרן, 20 שקל לשני לילות ולילה שלישי חינם; השכרת מקרר - 50 שקל ללילה אחד, 70 שקל לשני לילות ולילה שלישי חינם.

טיול סגוויי

סיור מתגלגל

טיול על סגוויי, כלי דו-גלגלי המכונה בעברית "רכינוע", מאפשר לראות את ארצנו מזווית קצת אחרת. הכלי אומנם מוגבל לילדים מגיל 16, אך הוא מתאים גם לסבתא שרוצה לתור את הארץ עם גלגלים. אחד הסיורים האורבניים המומלצים הוא סיור מודרך של חברת זוזו (zuzu.co.il), המוציאה מגוון סיורי סגוויי בירושלים ובת"א. הסיור בירושלים למשל, שאורכו כשעתיים, מתחיל למרגלות שדרות ממילא, ממשיך בנסיעת סגווי במהירות מקסימלית של 12 קמ"ש לאורך רחוב דוד המלך וחולף על פני מלון דוד המלך בו התארח לאחרונה הנשיא אובמה. משם ממשיך הסיור לשכונת משכנות שאננים לביקור בטחנת הקמח המפורסמת של מונטיפיורי שכנפיה אף חזרו להסתובב באחרונה אחרי מקצה שיפוצים. ממשכנות שאננים, השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות העיר העתיקה, למזרקת האריות בקרבת מקום ומשם דרך סמטאות נסתרות אל נקודת הסיום בממילא.

מחיר: 240 שקל לאדם מגיל 16; 220 שקל לאדם בהזמנה לזוג, 195 שקל לאדם בהזמנה לשלושה ו-185 שקל לאדם בהזמנה לארבעה. הסיור יוצא בסופי שבוע כל שעה עגולה מהכניסה לחניון קרתא.