פסטיבל הטלוויזיה מיפ 2013: צפויה נוכחות ישראלית מוגברת

קשת תעמיד זו השנה השלישית דוכן עצמאי בפסטיבל ■ ארמוזה פורמטס תשיק בפסטיבל 6 פורמטים מקוריים חדשים ■ וגם דורי מדיה תציג שלל פורמטים משלה

עשרות אנשי טלוויזיה ותוכן ישראלים יצאו בראשית השבוע לקאן שבצרפת כדי לקחת חלק ביריד mip TV, בו מוצג לקניינים יבול היצירה העולמי השנתי. גם בשוק זה, שיארח 1,200 חברות מ-100 מדינות, צפויה ישראל למשוך תשומת-לב ייחודית.

זכיינית ערוץ 2 קשת תעמיד זו השנה השלישית דוכן עצמאי, יחד עם חברת SCREENS. במסגרת הפסטיבל תשתתף קשת ב-3 פאנלים, שניים מהם יעסקו באופן ייעודי בפורמטים של קשת, ובהם פאנל שיעסוק בהמרה של "חטופים" לסדרת הלהיט "הומלנד", בהשתתפות רן תלם, היוצר גידי רף והמפיק האמריקאי הווארד גורדון.

קשת תציג פורמטים חדשים שלא שודרו בארץ ויועדו לשוק הבינלאומי, כמו "Remember Me?" - סדרת דוקו-ראליטי על אנשים שעברו שינוי מרכזי בחייהם ומבקשים לסגור מעגל עם עברם, ו-"Sure or Insure" - שעשועון משפחות שבו המטרה היא "לשמור" על מיליון שקל.

פורמטים מרכזיים נוספים שקשת תציג הם "שלוש" ("Girlfri3nd"), שזכתה להצלחה בבריטניה, "בית-ספר למוסיקה", "חטופים", "יום האם", "תא גורדין" ו"פלפלים צהובים".

יבול עשיר

חברת ארמוזה פורמטס של אבי ארמוזה תגיע אף היא עם יבול עשיר משלה ותשיק בפסטיבל 6 פורמטים מקוריים חדשים. השנה יגדל הביתן של ארמוזה ב-20% וימוקם במקום אסטרטגי בחלל המרכזי.

גם ארמוזה יציג פורמטים מקוריים שטרם שודרו בארץ וכבר זוכים להצלחה בחו"ל, ובהם "המכנה המשותף", שנקנתה לאחרונה בעסקת ענק עם אנדמול ל-40 מדינות, "איך להיות" ("How to be") של "ארצה הפקות" ורוני קובן ורבות אחרות.

בין היתר יפיץ ארמוזה את "ביקור בית", של אולפני הרצליה, דוקו-ריאליטי המבוסס על צוות רופאים שמבקר בבתים ומעניק לבני המשפחה עצות לשינוי חייהם כדי להימנע מסכנות בריאותיות. אולפני הרצליה תציע גם את "כלוב הזהב" של רשת (הפצה: חברת סוני) ואת השעשועון "נראה אותך".

קבוצת דורי מדיה - שתיוצג בפסטיבל על-ידי נשיא ומנכ"ל החברה נדב פלטי, סמנכ"לית התוכן ליאורה ניר, אחראית מכירות תוכן ישראלי רויטל באזל וכן אנשי מכירות נוספים מהעולם - צפויה להציג בפסטיבל מספר הפקות חדשות, בהן "פמלי ריסטרט","ליטל מאם", "קלמרים", "נויורק", "סמארטפייס", "גאליס", "הלהקה", "דף הבית" ו-"HI/Lo טריוויה".

השנה נהנית החברה מתוספת של היצע פורמטים מקוריים, לאור החתימה על הסכם ההפצה עם ערוץ 10.

דורי מדיה תציע למכירה את "חברות" של ליטל שוורץ בהפקת ניהול פלוס שתעלה בקרוב בערוץ 10. ניהול פלוס תמשיך למכור את "צחוק מעבודה" של רשת בעולם.

דורי מדיה תציע גם את הפורמט של לוטוס הפקות של אורי דיקשטיין וגידי יהושע, בשיתוף אולפני הרצליה, ו-"Can you face it" (הפצה: דורי מדיה). לוטוס יציעו גם את "פיצה מהגיהנום" (הפצה: "ארמוזה פורמטס"), פורמט במסגרתו שליח הפיצה שמגיע אל אנשים שהזמינו פיצה בתום-לב, הוא למעשה מנחה השעשועון.