הרשות השנייה לקשת ורשת: שדרו יותר תחקירים כלכליים

הרשות הנחתה את זכייניות ערוץ 2 לשדר יותר תחקירים כלכליים בנושאים שעל סדר היום הציבורי - עמלות הבנקים, פערים חברתיים, הגנה על קופות הגמל וכו'

הרשות השנייה הנחתה את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת לקיים יותר תוכניות תחקירים כלכליים בנושאים שעל סדר היום הציבורי - עמלות הבנקים, פערים חברתיים, הגנה על קופות הגמל וכדומה.

ההנחייה הגיעה בהמשך לדיון שקיימה היום (ה') ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשותו של יעקב שחם, בו נדונו תוכנית העבודה ולוחות השידורים של קשת ורשת עבור חודשים אפריל-יוני 2013.

בפני הוועדה הופיעו נציגי הנהלות הזכייניות, אשר הציגו את לוחות השידורים ואת תוכנית העבודה, בהתייחס לנתונים שהוצגו על-ידי מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר.

הוועדה קבעה כי על הזכייניות לגוון את תוכניות התחקירים שלהן ולכלול בהן תחקירים כלכליים בנושאים שעל סדר היום הציבורי הנוגעים לציבור הרחב, ובכלל זה חיזוק האלמנטים התחקיריים ב"תוכנית חסכון".

בנוסף קבעה הוועדה כי על הזכייניות לעמוד בכל הנחיות הרשות לגבי תוכניות הריאליטי שיעלו לשידור בקרוב וההנחיות בנושא עישון, וכן להקפיד שלא לחרוג ממכסת שידורי הריאליטי המותרת על-פי הנחיות הרשות השנייה.

קשת תידרש לוודא עמידה במכסת הדרמה וכן לערוך שינוי בלוח השידורים, כך שתעמוד במכסת ההפקה המקומית העומדת על 46% במקום 50%. בנוסף, לקשת חסרה תוכנית שיח הציבורי אשר עליה להגיש לרשות, ועליה להגיש את כל ההשלמות המדוברות בתוך שבועיים.

עוד קבעה הוועדה כי על רשת להציג לרשות נתונים המעידים על עמידה במכסת הדרמה וכן להציג לרשות תכנון שידור של תוכנית מועדפת למכסת השיח הציבורי. בנוסף, נקבע כי רשת נדרשת לתקן את אי-העמידה במכסת ההפקה הקנויה מגורם אחד, בהתאם לכללים.

לדברי יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, "הוועדה תקפיד הקפדה יתרה שהזכיינים יבצעו את כל מחוייבויות התוכן שנותרו להם, וזאת במיוחד לאחר שינוי החקיקה שהוביל להורדה משמעותית במגוון ובתמהיל התוכניות מסוגה עילית על המסך. ההורדה מתבטאת אצל שני הזכיינים בהיקף של כ-55 מיליון שקל לשנה".

"בנוסף, הוועדה תקפיד כי הזכיינים יקיימו את החלטת הוועדה ויגבירו את המימד התחקירי בשידורים בנושאים הכלכליים הבוערים במדינת ישראל ואשר נוגעים לחיי היומיום של רוב הציבור בישראל לטובת הציבור, וביניהם: עמלות הבנקים, פערים חברתיים, הגנה על קופות הגמל וכדומה, אשר לא מקבלים מענה מספק בלוח כיום".