10 סיבות שיסבירו לכם למה דוח התעסוקה היה דווקא טוב

"ביזנס אינסיידר" אחרי סבב מומחים בשוק: "למעשה, דוח התעסוקה היה פשוט מעולה"

אם נתוני התעסוקה שפורסמו היום (ו') כה גרועים, מדוע מדדי המניות בוול סטריט לא נופלים בשיעור חד? באתר "ביזנס אינסיידר" שוחחו היום עם מסחר גורמים בשוק ההון האמריקאי והגיעו למסקנה הפוכה מיתר אתרי החדשות: דוח התעסוקה היה פשוט מעולה.

רק 88 אלף משרות חדשות נוצרו בשוק העבודה האמריקאי בחודש מארס, בעוד אנליסטים ציפו ל-190 אלף. לכאורה מדובר בנתון שלילי למדי, אך אם מנתחים את הנתונים לעומק ניתן להגיע למסקנה הפוכה. כך, למשל, הסביר ל"ביזנס אינסיידר" הכלכלן והמשקיע מאט בוסיגין:

■ הנתונים המשניים החשובים, שהם יצירת המשרות בענפי השירותים המקצועיים והבנייה, היו חזקים למדי. למעשה, בענף השירותים המקצועיים 51 אלף משרות - המספר הגבוה ביותר מבין כל שאר הענפים. בענף הבנייה נוצרו 18 אלף משרות חדשות.

■ בקבוצות הדמוגרפיות החשובות, האבטלה ירדה באופן דרמטי, מה שמראה כי החשש משוק עבודה חלש נובע בעיקר מהזדקנות האוכלוסיה ולא מגורם מחזורי של האטה כלכלית.

■ באשר ליציאה המסיבית של אנשים משוק העבודה (כמעט חצי מיליון אמריקאים הפסיקו לחפש עבודה בחודש שעבר, מה שגרם לירידה בשיעור האבטלה ל-7.6%), בוסיגין מסביר כי "סוף סוף אנשים אזרו אומץ לצאת לפנסיה".

■ נתוני התעסוקה לחודשים ינואר-פברואר עודכנו מעלה באופן מהותי.

■ מספר המובטלים בגילאי 25-34 נפל ב-108,000 בחודש אחד. שיעור האבטלה בגילאים אלה ירד ל-7.4% מ-7.8%. אצל גברים בלבד, שיעור האבטלה בגילאי 25-34 ירד ל-7.1% מ-7.7%.

בוסיגין לא לבד. ב-The Bonddad Blog כינו את הנתונים שפורסמו היום "דוח התעסוקה הגרוע הטוב ביותר אי פעם" (ובאנגלית: "Best Awful Employment Report Ever"). מדוע? הנה חלק מהסיבות:

■ שיעור האבטלה הרחב - U-6 - הכולל את העובדים המיואשים, נפל מרמה של 14.3% ל-13.8%.

■ מדד סך שעות העבודה עלה ב-0.3% ל-98.2 נקודות.

■ מספר המשרות הזמניות - המהוות ברומטר לשוק העבודה הכולל - עלה ב-20,300.

■ 18 אלף משרות חדשות נוצרו בענף הבנייה.

■ מספר האנשים שהיו מובטלים במשך 5 שבועות ופחות מכך, הלא הוא מדד טוב יותר מהתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה, ירד ב-203 אלף ל-2.464 מיליון איש. מדובר בשפל שלא נראה מאז מארס 2011.