קבוצת ויולה רוכשת 20% מ-RRsat הישראלית בכ-28 מ' ד'

קבוצת ההשקעות התקשרה בהסכמים לרכישת חלק ממניות קרדן תקשורת ודוד ריבל בחברה ■ העיסקה לפי מחיר של 8 דולר למניה לעומת מחיר סגירה של 7.6 דולר בניו-יורק ביום שישי

קבוצת ויולה, קבוצת השקעות פרטית המנהלת כ-2 מיליארד דולר, רוכשת אחזקה משמעותית בחברת RRsat Global Communications Network . החברה, הנסחרת בנאסד"'ק, הינה ספקית מובילה של שירותי ניהול והפצת תוכן עבור תעשיית הטלוויזיה והרדיו.

ויולה חתמה על הסכמים לרכישת 13% ממניות החברה מקרדן תקשורת ו-7% נוספים מדוד ריבל. ויולה צפויה למנות נציג לדירקטוריון החברה לאחר השלמת העסקה. סך העסקה הוא כ-28 מיליון דולר, המשקף שווי של כ-8 דולר למניה לעומת מחיר סגירה של 7.6 דולר בניו-יורק ביום שישי.

בהשקעה זו תיקחנה חלק שלוש קרנות מקבוצת ויולה: ויולה פרייבט אקוויטי, ויולה קרדיט (לשעבר פלנוס) ו-ויולה פרטנרס (לשעבר V פרטנרס). השלמת העסקה צפויה להתרחש במהלך החודשים הקרובים, בכפוף לקיומם של מספר תנאים מתלים.

אר.אר לוויינים מספקת שירותי ניהול והפצת תוכן על גבי לוויינים, סיבים אופטיים חובקי-עולם ורשת האינטרנט. לחברה נוכחות גלובלית, ובבעלותה מספר תחנות תקשורת בינלאומיות, בהן תחנת התקשורת הלוויינית בעמק האלה.

החברה מספקת שירותים ליותר מ-630 רשתות וערוצי טלוויזיה ביותר מ-150 מדינות. עם לקוחותיה נמנים ערוצי הטלוויזיה ESPN, CNN, NFL, FOX Sports ,NBC, שידורי קשת, ערוץ 10 ועוד. התכנים מופצים 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. הכנסתה השנתית של החברה מסתכמת בכ-113 מיליון דולר.

החברה נוסדה ב-1981 על ידי דוד ריבל ומעסיקה למעלה מ-250 עובדים. עם בעלי המניות בחברה נמנים ציוד הנדסי דל-תה (39%), קרדן תקשורת (24%) ודוד ריבל (12%).

הראל בית-און, ממייסדי קבוצת ויולה ושותף כללי ומייסד ויולה פרייבט אקוויטי, ציין כי "ל-RRsat פוטנציאל צמיחה משמעותי, הנובע משילוב של הנהלה מנוסה, מצוינות תפעולית, איתנות פיננסית וכמובן, מודל עסקי אטרקטיבי. שיתוף הפעולה בין קרנות ויולה מאפשר לנו לבצע רכישה משמעותית של מניות החברה, ואנו שמחים על ההזדמנות לתמוך בהמשך צמיחתה, תוך שיתוף פעולה עם בעלי המניות הקיימים. אנו סבורים כי נכון יהיה לשלב גידול אורגני עם ביצוע רכישות נוספות ע"י החברה".