מהכנסת ל-IDB: ח"כ לשעבר מטלון ימונה לדח"צ בדסק"ש

דסק"ש מייעדת את מטלון לכהן כחבר בוועדות הבאות של הדירקטוריון: ועדת הביקורת, ועדת התגמול והוועדה לבחינת דוחות כספיים

ח"כ לשעבר משה (מוץ) מטלון, אשר כיהן בכנסת הקודמת מטעמה של מפלגת "ישראל ביתנו", ימונה לדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברת ההחזקות דיסקונט השקעות מקבוצת IDB.

על פי הודעה ששיגרה החברה לבורסה ביום ד' האחרון, היא מזמנת אסיפה כללית לחודש מאי, במסגרתה היא מבקשת מבעלי המניות למנות את מטלון לדח"צ לתקופה של 3 שנים, בנוסף למספר החלטות נוספות.

דסק"ש מייעדת את מטלון, לאחר מינויו (בהנחה שיאושר), לכהן כחבר בוועדות הבאות של הדירקטוריון: ועדת הביקורת, ועדת התגמול והוועדה לבחינת דוחות כספיים.

מטלון, יליד שנת 1953, הוא בוגר מינהל ומדיניות ציבורית, בית הספר לחברה וממשל במכללה האקדמית בית ברל, לימודי תואר ראשון במדעי החברה והרוח, מינהל ומדיניות ציבורית, האוניברסיטה הפתוחה (מועד סיום צפוי - מאי 2013) ובוגר קורסים לדירקטורים וקורס פיננסים למנהלים של המרכז הישראלי לניהול.

בכנסת הקודמת קידם מטלון מספר הצעות חוק הנוגעות לשוק המזון בו פועלת שופרסל, גם היא מקבוצת IDB כידוע. אחת ההצעות הייתה אמורה להיטיב עם שופרסל ועם רשתות השיווק הגדולות - הצגת מחירי מוצרים באמצעות צג אלקטרוני הסמוך אליהם ולא על המוצרים עצמם כפי שנהוג היום, מה שהיה מוזיל עלויות עבור רשתות השיווק.

בהצעת החוק נכתב כי "השימוש בכלים אלקטרוניים יוביל להתאמה מלאה וסנכרון מקוון בין מחיר המוצר על המדף למחיר הסופי בקופה, לאכיפה מלאה ובלתי תלויה בגורם האנושי של הצגת המחיר למוצר והמחיר ליחידת המידה כנדרש בחוק, ליצירת גמישות מרבית בשינויי מחירי מוצרים לטובת מבצעי מכירות והגברת התחרות בענף, מה שנמנע כיום בגלל הסרבול והקושי שביצירת פתקים והדבקתם לטובת מבצעים. השיטות המתקדמות יוכלו להוביל למבצעים ספונטאניים על בסיס תקופתי עד רמת השעה הבודדת ויגבירו את התחרות בין הרשתות הקמעונאיות כאשר הנהנה העיקרי מכך יהיה הצרכן. בנוסף, המעבר לשיטות אלקטרוניות מפחיתות משמעותית את השימוש בנייר, דבק ודיו המשמשים לסימון המחירים כיום וככאלו הן ידידותיות יותר לסביבה".

הצעת חוק אחרת אותה הגיש מטלון הייתה "הגברת התחרותיות וצמצום סיכונים בפעילות קבוצות עסקיות", כאשר יחד עם מטלון היו חתומים על ההצעה ח"כים נוספים כגון דב חנין, נחמן שי, אחמד טיבי, אורי אריאל, אורי אורבך ועוד.