גולן טלקום: "בגלל הממשלה לא נצליח לפרוס רשת"

מצהירה: ללא שינוי רדיקלי בתהליכי הרישוי של אתרים סלולריים, אין כל דרך לפרוס אנטנות כנדרש ממנה ■ מבקשת להפחית את הערבות שהפקידה ב-75%

לראשונה מאז כניסת החברות הסלולריות החדשות לשוק בשנה שעברה, מצהירה גולן טלקום מפורשות שבתנאים הנוכחיים לא תוכל לפרוס רשת משלה. הצהרתה מעמידה אתגר לשר התקשורת הנכנס גלעד ארדן, שיידרש לקבל החלטות מכריעות בעניין המחויבות של גולן טלקום והוט מובייל בנושא פריסת הרשת.

במכתב ששלחה החברה לשר התקשורת הקודם משה כחלון, היא מטילה את האחריות לאי יכולתה לעמוד במחויבותה לפריסת רשת והקמת אתרים סלולריים, על הממשלה, שאינה מבצעת את חלקה, ומציינת שללא שינוי רדיקלי בתהליכי הרישוי של אתרים סלולריים אין כל דרך לפרוס אנטנות, כנדרש ממנה.

המכתב מגולן טלקום חתום על-ידי נשיא החברה אורן מוסט. האחרון פותח באמירה כללית שלפיה מטרות המהפכה הסלולרית הושגו, וכי גולן טלקום עומדת עד עתה במחויבותה על-פי תנאי המכרז. ואולם מוסט ממשיך וכותב: "לצערה של החברה, כתוצאה מהעדר החלטות ופעולות של ממשלת ישראל, התנאים המאפשרים הקמת אתרים סלולריים בפריסה ארצית כדי שהחברה תוכל לעמוד בהתחייבות לכיסוי של 90% מהאוכלוסייה בתוך 7 שנים - אינם קיימים ואין כל צפי שהמצב עומד להשתפר".

על-פי המכתב, לגולן יש היום הסכמים להקמת כ-800 אתרים סלולריים וכמחציתם כבר מוקמים, רובם ככולם מתקני גישה קטנים (אנטנות סלולריות). מתקני גישה קל יותר להקים בגלל פטורים שניתנו לחברות החדשות, אך הבעיה רחוקה מפתרון משום שאי אפשר להקים רשת סלולרית המבוססת על מתקני גישה, ונדרשים מאות אתרים גדולים כדי לעמוד במחויבות הפריסה.

בהמשך המכתב מסביר מוסט את הקשיים שעמם מתמודדת החברה ומונה את הסיבות שהופכות את הקמת הרשת לבלתי אפשרית: סירוב משרד הפנים לעדכן את תדר השידור של גולן טלקום בהנחיותיו לרשויות המקומיות, דמי שימוש מופקעים ומפלים לרעה של מינהל מקרקעי ישראל ועוד.

גולן מבקשת עוד כי עד שתסדיר הממשלה שורה של תיקונים, תופחת הערבות שהפקידה ב-75%. החברה הפקידה ערבות בנקאית שאמורה לחזור אליה בתום 7 שנים ולאחר שתשלים כיסוי של 90% מהאוכלוסייה.

מהחברה נמסר בתגובה: "גולן טלקום מתקדמת במרץ רב בבניית ופריסת האנטנות לפי כל ההתחייבויות שיש לה מול משרד התקשורת". ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.