סערה בעקבות דברי השף יונתן רושפלד: "דוסים לא מתקלחים"

בתמונה שהעלה לאינסטגרם מקורס נהיגה מונעת בו השתתף, כתב השף: "מה שלמדתי בקורס - דוסים לא מתקלחים" ■ אחרי תגובות זועמות מחק את התמונה

השף הסלבריטאי יונתן רושפלד התבטא היום (א') בצורה פוגענית נגד החרדים. הבוקר, כשהגיע לשיעור במסגרת קורס נהיגה מונעת, העלה רושפלד תמונה מהקורס לחשבון האינסטגרם שלו, בה כתב: "מה שלמדתי עד עכשיו בנהיגה מונעת: דוסים לא מתקלחים".

קודם לכן העלה רושפלד, המנחה גם תכנית בטלוויזיה, תמונה מהתור הארוך בכניסה לקורס, וכתב: "בתור להופעה של להקת נהיגה מונעת". אחת הגולשות בדף האינסטגרם שלו הגיבה: "מה, להקה חרדית?".

תוך דקות ספורות הוצפה התמונה עם הכיתוב על הדוסים בתגובות נזעמות. אחד הגולשים איים על השף הישראלי כי יפנה לרשות השנייה בתלונה נגדו, על כך שהוא מסית נגד חרדים. הלחץ עשה את שלו, ובתגובה רושפלד הסיר את התמונה.

התגובות נגד רושפלד המשיכו לזרום: "גם אדיוט וגם פחדן, מתברר", נכתב על-ידי אחד הגולשים. "מה קרה? נבהלת מעצמך והורדת את דברי החוכמה?".

את תגובתו קיבל הגולש משרון וקס, בת זוגו של רושפלד: "נא להירגע. לכל אחד מותר לטעות, להבין ולהסיר. את/ה יותר ממוזמן/ת להפסיק לעקוב. אפילו נשמח עקב ההודעה המתלהמת שלך מלמעלה".

אחד מהגולשים שהיה שותף למחאה נגד רושפלד אומר ל'בחדרי חרדים': "הכי דוחה אותי שאדם כזה מטיף מוסר לאנשים אחרים ששואלים לאיזו מסעדה ללכת, בתגובות בסגנון: 'הלו! זה יום השואה הערב. תנוח'".

מאוחר יותר כתב רושפלד בחשבון האישי: "לגבי ההתנסחות שלי הבוקר. בדיוק מהמקום בו דרשו אנשים שלא עישנו אוויר צח ואיכותי במקומות ציבוריים, וכך הדבר הפך לחוק. יהיה אך זה נאה ויאה, למרות שמדובר בנושא רגיש (אני מסכים ולכן הורדתי את הפוסט), שאוכלוסיה החיה בארץ חמה תדאג להגיינה אישית כאשר היא מגיעה למקום ציבורי כלשהו. בביתם שינהגו כרצונם".