צפו בחרדים עושים מנגל ביום השואה: "מה רוצים מאיתנו?"

סמוך לטקס לציון יום השואה אתמול ביד ושם, עשרות צעירים חרדים חגגו בגן סאקר ■ חלק מהחוגגים ענו בהתרסה לכתב "ידיעות אחרונות": כי "זה לעילוי נשמתם של הנספים בשואה"

מאתמול בערב ועד היום מדינת ישראל מרכינה ראש ומציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אך מסתבר שלא כולם. עשרות צעירים חובשי כיפות (ראו בתמונה) התקבצו בגן סאקר בירושלים סמוך לשעת הטקס לציון יום השואה ביד ושם, ועשו מנגל.

הגולש רן מלמד צילם את "האירוע" והעלה את התמונה לפייסבוק, תמונה שתוך זמן קצר עוררה תגובות נזעמות בקרב חבריו ברשת. חברה אחת שלו כתבה אף שהיא הלכה אתמול סמוך לחוף תל ברוך בת"א על הטיילת לכיוון הנמל, וראתה שם חרדים רבים חוגגים.

יצוין, כי לא מדובר במקרה חד פעמי, והאירוע חוזר על עצמו מדי שנה.

הרב מצגר אמר הבוקר בראיון ברדיו "קול ברמה", כי "לעשות מנגלים בזמן שיהודים אבלים וכואבים את כאב ששת המיליונים זה חילול השם. אני מוחה בכל תוקף על אלה שפורשים מן הציבור... לא החילוני צריך לפתוח בכוונה את בתי השעשועים שלו, מסעדות וכל מיני דברים ביום תשעה באב כי זה יום אבל לאומי וגם ביום שבו יהודים כואבים על אובדן קרוביהם - זה לא בסדר".

בעיתון "ידיעות אחרונות" כתבו הבוקר כי כשכתב העיתון שהיה בגן סאקר שאל כמה מהחוגגים את פשר החגיגה, חלק מהמשתתפים ענו לו בהתרסה כי "זה לעילוי נשמתם של הנספים בשואה".

תלמיד ישיבה אחר אמר ל"ידיעות": "אנחנו לא עושים מה שאתם (החילונים) מבקשים מאיתנו. מה אתם רוצים? אתם נוסעים בשבת, לא צמים בצום גדליה...".

חרדי אחר לא הבין מה לא בסדר, ואמר כי "מה אתם עושים לציון יום השואה? אומרים כמה מילים יפות ומשמיעים אזעקה... אנחנו קוראים עליהם תהילים ולומדים לעילוי נשמתם".