מהן האסטרטגיות והמניות המומלצות של 4 "הנביאים" האלו?

במרקטווץ' פרסמו את תחזיותיהם של 4 אסטרטגים נודעים, שסיפקו המלצות לגבי הסקטורים והמניות המועדפות עליהם בטווח הקרוב

לאחר שמדד ה-S&P 500 חתם את הרבעון הראשון של 2013 עם עלייה של כ-10%, אסטרטגים רבים שינו כלפי מעלה את התחזיות שלהם כלפי המדד, אחרים פשוט נקטו בשיטה של "לחכות ולראות" לאן מועדות פניו של השוק.

כלכלנים רבים מציינים כי עונת הדוחות שנפתחת היום (ב') עשויה להכביד על השוק, כך שהמשקיעים תוהים היכן "להחנות" את הכסף שלהם. בדיוק לצורך כך, במרקטווץ' פרסמו את תחזיותיהם של 4 אסטרטגים נודעים, שסיפקו המלצות לגבי הסקטורים והמניות המועדפות עליהם בטווח הקרוב.

1. ג'ינה מרטין אדמס - אסטרטגית מניות במחלקת ה- sell-side בוולס פארגו - אדמס נמנית עם האנליסטים הפסימיים יותר וסבורה כי מדד הבנצ'מרק של ארה"ב יסיים את השנה עם ירידות של 11% לרמה של כ-1,390 נקודות. אדמס צופה ירידה ברווחי החברות ברבעונים הקרובים ולכן מליצה על סקטורים דפנסיביים כגון חברות הצרכנות, הפארמה והתשתיות. בנוסף היא ממליצה להתרחק ממניות הטכנולוגיה, התעשייה והאנרגיה, בייחוד אלה עם חשיפה גבוהה לאירופה.

2. בראיין בלסקי - אסטרטג השקעות ראשי בחברת BMO קפיטל - בלסקי סבור כי ה-S&P 500 יסיים את השנה ברמה של 1,575 נקודות ובניגוד לאנליסטים אחרים אין בכוונתו להעלות את התחזית שלו. בדומה לאדמס גם בלסקי סבור שהגיע הזמן "להחנות את הכסף" בסקטורים דפנסיבים. בלסקי מבסס את האסטרטגייה שלו על הביצועים ההיסטורים של המדד. מאז 2010 ה-S&P השיג תשואה ממוצעת של 7.4% ברבעון הראשון, כאשר ברבעון השני המדד ירד בממוצע בכ-5.2% וברבעון השלישי עלה בממוצע 0.7%. ברביעי רשם עלייה ממוצעת של 6.8%. בלסקי טוען כי הדרך הנכונה היא להתמקד במניות חזקות עם תשואת דיבידנד גבוהה ותנודתיות נמוכה. לכן, הוא ממליץ על מניות כגון ענקית המזון קראפט , פרוקטר אנד גמבל ו-General Mills .

3. סביטה סוברמניאן - אסטרטגית מניות בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' - סוברמניאן צופה כי ה-S&P 500 יסיים את השנה ברמה של 1,600 נקודות. "כולם מדברים על כך שהכלכלה חלשה אך כאשר בוחנים את הסקטור התעשייתי ניתן לראות שהוא במצב מעולה בהשוואה ל-2007. לחברות יש טונות של כסף". סוברמניאן טוענת כי החוב של החברות ירד בהשוואה ל-2007. לטענתה, היחס בין החוב לרווחים, לפני הריביות, המסים, עומד על 1.7, לעומת 3.4 ב-2000 ו-2007. בנוסף, היא טוענת כי המפכיל רווח הצפוי הוא נמוך יותר ועומד על 13.6, לעומת 15 ב-2007. סוברמניאן ממליצה על מניות טכנולוגיה, תעשייה ואנרגיה.

4. טוביאס לבקוביץ' - אסטרטג מניות ראשי במחלקת המחקר של סיטי - לבקוביץ' נחשב לאחד האסטרטגים השוריים ביותר בשוק. ב-2012 הוא חזה כי מדד ה-S&P יטפס לרמה של 1,425 נקודות והמדד סיים את השנה ברמה של 1,426 נקודות. לגבי -2013 התחזית שלו לגבי המדד עומדת על 1,615 נקודות. לבקוביץ' ממליץ על מניות טכנולוגיה ובפרט על אלו העוסקות בייצור שבבי המוליכים למחצה (סמיקונדקטור), התוכנה וחברות השירותים.