לבני מינתה ממלאי-מקום לעוה"ד שרית דנה ויורם הכהן

שרת המשפטים מינתה את עו"ד רבקי דב"ש למ"מ ראש הרשות למשפט וטכנולוגיה

היום שאחרי שרית דנה: בתום חודשיים שבהם הוארכו כהונותיהם של עו"ד שרית דנה, המשנה היוצאת ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים, ושל עו"ד יורם הכהן, המנהל היוצא של הרשות למשפט וטכנולוגיה (רמו"ט), מינתה היום (ד') שרת המשפטים, ציפי לבני, ממלאי-מקום לשניהם, עד להשלמת הליכי האיתור והמינוי הקבועים לתפקידים אלה. זאת, בעקבות פסק דינו של בג"ץ שהורה לא להותיר את תפקיד ראש רמו"ט בלתי מאויש, נוכח הסמכויות הסטטוטוריות הנתונות לו.

לתפקיד ראש רמו"ט בפועל מונתה עו"ד רבקי דב"ש, המשמשת ראש היחידה לחופש המידע במשרד המשפטים. במסגרת תפקידה זה קיבלה לידיה עו"ד דב"ש באופן זמני גם את הסמכויות כרשמת מאגרי מידע, על-פי חוק הגנת הפרטיות; רשמת שירותי נותני אשראי ומידע על עוסקים, לפי חוק שירותי נתוני אשראי; ורשמת גורמים מאשרים, לפי חוק חתימה אלקטרונית.

דב"ש תמשיך למלא את תפקיד ראש היחידה לחופש המידע, במקביל לתפקידה כראש רמו"ט בפועל. לפני תפקידה הנוכחי ניהלה עו"ד דב"ש את מחלקת רישום ופיקוח ברמו"ט, מחלקה שאותה הקימה, ולפני כן שימשה כרפרנטית במחלקת ייעוץ וחקיקה, בין היתר בתחומי הגנת הפרטיות וחופש המידע.

בד-בבד, החליטה לבני שלא להותיר גם את תפקיד יו"ר מועצת שמאי המקרקעין בלתי מאויש, עד להשלמת הליכי מינוי משנה חדש ליועמ"ש לעניינים אזרחיים, במקומה של שרית דנה. מדובר באחת הסמכויות הנתונות זה שנים למשנה ליועמ"ש (אזרחי), ולבני החליטה כי ב-3 החודשים הקרובים תשמש עו"ד עליזה קן, מנהלת האגף לרישום והסדר מקרקעין (הטאבו), במקביל גם כיו"ר מועצת שמאי המקרקעין.

קן, המשמשת ראש האגף לרישום מקרקעין משנת 2007, החלה את דרכה המקצועית בפרקליטות הצבאית, שם שירתה במספר תפקידים של ייעוץ משפטי. בהמשך עבדה כעורכת דין במשרד פרטי והחל משנת 2000 שימשה כמנהלת מחלקה וממונה בכירה במחלקת ייעוץ וחקיקה - משפט אזרחי במשרד המשפטים.

במקביל, הורתה לבני לקדם את ההליכים למינויי קבע לתפקידי ראש רמו"ט, המשנה ליועמ"ש (אזרחי) והמשנה ליועמ"ש (בינלאומי) - תפקיד שנותר בלתי מאויש מזה זמן מה, מאז פרישתה של עו"ד שביט מטיאס מהתפקיד. הליכי המינוי לתפקידים אלה הוקפאו בתקופת הבחירות.

אתמול (ג') מינתה ועדת המכרזים בנציבות שירות המדינה את עו"ד יובל קפלינסקי, מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), לתפקיד מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, במקומו של עו"ד גל לברטוב, שסיים קדנציה בתפקיד. מינוי זה מצטרף למינוי של עו"ד אלי אברבנאל, לשעבר פרקליט מחוז ירושלים והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, במקום עו"ד שוקי למברגר, המסיים את כהונתו בחודש יוני הקרוב.

בשבועות הקרובים תכריע ועדת המכרזים גם ביחס לתפקיד משמעותי נוסף בצמרת הפרקליטות: מי יהיה מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, במקום עו"ד אביה אלף. בין הפרקליטים שהגישו את מועמדותם לתפקיד, נמצאים בין היתר עו"ד אורי קורב; עו"ד חובב ארצי, מנהל המחלקה לדיני אכיפת מקרקעין; עו"ד יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז תל אביב; וכן שני פרקליטים בכירים מהמחלקה הכלכלית עצמה - עו"ד מיכל סיבל-דראל וד"ר מאור אבן-חן.

סבב המינויים הנוכחי הוא האחרון שבו ישתתף פרקליט המדינה, משה לדור, המסיים בעצמו את כהונתו בנובמבר הקרוב, לאחר שש שנים בתפקיד. שני המתמודדים המסתמנים כמועמדים הבולטים לרשת את תפקידו, הם עו"ד למברגר, המסיים כעת כאמור את כהונתו כמשנה לפרקליט לעניינים פליליים; ועו"ד שי ניצן, המשמש כעת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים.