עו"ד שפטל: "גל"צ תומכת טרור"; ירון דקל התלונן

מפקד גל"צ, ירון דקל, דורש מרדיו 103FM לרסן את התבטאויותיו של המגיש עו"ד יורם שפטל כנגד התחנה הצבאית ■ מנכ"ל רדיו 103FM, אייל פאר, בתגובה לתלונת דקל: "אני משוכנע שגם אתה, כעורך גל"צ, דוגל בחופש ביטוי ופלורליזם"

מפקד גלי צה"ל ירון דקל דורש מרדיו ללא הפסקה 103FM לרסן את התבטאויותיו של המגיש עו"ד יורם שפטל כנגד התחנה הצבאית.

במכתבים ששלח דקל למנכ"ל הרדיו, אייל פאר, ולרשות השנייה, הוא דורש התנצלות על דברים שאמר שפטל בחודש אוגוסט האחרון, ובהם כינה את גלי צה"ל "תחנה תומכת פשיזם ערבי פנאטי", ואף אמר כי "אין שום הבדל בין מה שאומרים שם לבין מה שאומר האדם היחיד על פני כדור-הארץ, שמסתובב עם התואר הטמא של דוקטור להכחשת השואה...".

באחרונה פנה דקל במכתב שני שהופנה גם למנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, וביקש את התערבותה.

דקל כתב לפאר: "דעותיו של עו"ד שפטל ידועות לכל, אך מכאן ועד הניסיון הבוטה להתיר את דמה של התחנה בכל הזדמנות ובמחי יד - המרחק הוא רב. אין מדובר באירוע חד-פעמי או ב'פליטת-פה', כי אם בניסיון נואל להציג את התחנה הצבאית של ישראל - ציטוט מתוכניתו מתאריך 28/04/2011 - כ'תחנה תומכת טרור'".

עוד כתב דקל כי "גלי צה"ל חשופה לקבל דברי ביקורת. עם זאת, אני סבור כי עו"ד שפטל אינו מביע ביקורת אלא משתלח, תוך שהוא חוצה פעם אחר פעם קווים אדומים תוך הכפשת התחנה.

"גלי צה"ל פועלת ומתנהלת על-פי עקרונות וערכים עיתונאים מוכרים ומקובלים בתקשורת, בארץ ובעולם. אני סבור כי גם 103FM היא תחנת רדיו שאמורה לייצג את מקצוע העיתונות, ועל כן עליה לפעול כמצופה מתחנת רדיו המשדרת לאוכלוסייה הרחבה. לא הכול מותר בשם הרייטינג.

"אני מצפה כי תיפסק העלמת-העין מההכפשות הנשנות וחוזרות מבית מדרשו של עו"ד שפטל. איש לא נקף עד כה אצבע להפסיק את התופעה המבזה, שאינה מוסיפה כבוד לתחנת הרדיו 103FM וכמובן גם במישרין לרשות השנייה, וכך ה'גולם קם על יוצרו', והתבטאויותיו הפומביות של עו"ד שפטל אף גובלות בהוצאת לשון הרע".

בתגובה ענה לו פאר: "לא השבתי למכתבך מפאת כבודך ומשום שאני משוכנע שגם אתה, כעורך ראשי של גלי צה"ל, דוגל בערכים של חופש ביטוי ופלורליזם. לא פעם אני שומע בגלי צה"ל דעות שמקוממות אותי כאדם, וכן אני לא תמיד מאושר ודעותיהם של חלק משדריי, כולל דעתו של מר שפטל על גלי צה"ל - תחנה שאני מאוד מכבד. אבל מה לעשות, זאת דעתו. אפנה את תשומת-לבך לאמירותיו של אברי גלעד כלפי עיתון 'הארץ' - תתפלא לגלות דמיון רב לדעותיו של שפטל כלפי גלי צה"ל".

והנה במארס השנה שוב התייחס שפטל לגלי צה"ל בתוכניתו "שפטל עצבני" ואמר: "כאן בתחנה לא אומרים גלי צה"ל, אומרים 'תחנה תומכת פשיזם ערבית פנטית... הבית של המחבלים... לסגור את מאורת מרעילי הבארות הזאת... אבל בעיקר בשירות האויב הערבי... גלי צה"ל עולה 20 מיליון שקל בשנה, אולי יותר. אתה יודע מה אפשר לעשות בכסף הזה?".

דקל, בתגובה, הפנה מכתב למנכ"לית הרשות השנייה אילת מצגר, ואיים לפנות לערכאות משפטיות. הוא אף שוחח עם מצגר בטלפון, והיא מצידה הבטיחה לסייע בעניין.

בגלי צה"ל וברדיו ללא הפסקה 103FM סירבו להגיב לדברים.

הרשות השנייה מסרה בתגובה כי "הרשות קבעה מספר הפרות בגין התבטאויותיו הפוגעניות של מר שפטל בתוכנית, והנושא מטופל במסגרת הליך שימוע ברשות מזה מספר חודשים. הרשות בדקה את תלונתו של מר דקל והחליטה לפתוח בהליך הפרה נוסף מול התחנה".