נעילה חיובית בבורסות אירופה; "המניות עדיין זולות יחסית"

נעילה חיובית אמש בוול סטריט; מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיאים חדשים ■ Sharp ריכזה עניין חיובי רב לאחר שעיתון ה-Nikkei דיווח כי החברה צפויה להציג רווח תפעולי רבעוני טוב בהרבה מהמצופה

המסחר בבורסרות אירופה נחתם היום (ה') בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, בעקבות הסנטימנט החיובי בארה"ב ובבורסות אסיה. המשקיעים הגיבו בעיקר לנתונים החיוביים בוול סטריט ולמאמצים של מעצבי המדיניות למצוא פתרונות חדשים למשבר החוב בגוש האירו.

מדד ה- Stoxx Europe 600 טיפס ב-0.6% וננעל ברמה של 294.9 נקודות, לאחר שרשם אמש את הביצועים הטובים ביותר. "אנו מאמינים כי קיימים נתונים טובים רבים בארה"ב שמפשיעים על הבורסות באירופה", אומר קווין לילי, אסטרטג מניות אירופיות בחברת אולד דלובל אינבסטורס. "המניות עדיין זולות", הוא מוסיף.

"מאוחר מדי לקפוץ פנימה לשוק המניות? יותר מסוכן להישאר בחוץ". כך כתבו כלכלני מריל לינץ' בסקירה שפרסמו שלשום (ג'), רגע לפני שמדדי S&P 500 ודאו ג'ונס שברו עוד שיאים. הכלכלנים מסבירים כי "על פי פרמטרים רבים, שוק המניות עדיין מוערך בחסר בהשוואה לשתי הפעמים הקודמות שבהן ה-S&P 500 והדאו ג'ונס שבו ברמות האלה; מה גם שהאלטרנטיבות הרבה פחות אטרקטיביות".

כזכור, 2 הפעמים הקודמות בהם המדדים היו ברמות שיא אלה היו בשנים 2000 ו-2007. כידוע, זמן לא רב לאחר מכן החלו מפולות שבהן מדדי המניות התרסקו בעשרות אחוזים. "אנחנו לא חושבים שההיסטוריה תחזור על עצמה", אומרים כלכלני מריל לינץ'. אז מה השתנה הפעם? לפי האנליסטים, רווחי החברות גדולים יותר, תשואות הדיבידנדים גבוהות יותר ומכפילי הרווח המצרפיים נמוכים יותר. יתרה מזאת - האג"ח והחזקת מזומן מהווים אלטרנטיבות השקעה נחותות יותר בהשוואה למניות בגלל הריבית האפסית.

מגמה חיובית נרשמה הבוקר (ה') בבורסות אסיה ברקע עליות השערים שחתמו את המסחר אמש בוול סטריט, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-500 S&P העפילו לשיאים חדשים.

מדד הניקיי היפני נסחר בעליות, ושוהה ברמות שיא שלא נראו מאז אוגוסט 2008. גם חולשת הין היפני מול הדולר תורמת לסנטימנט החיובי. נציין את מניית Sharp שריכזה עניין חיובי רב לאחר שעיתון ה-Nikkei דיווח כי החברה צפויה להציג רווח תפעולי רבעוני טוב בהרבה מהמצופה, בעיקר הודות לקיצוצי כוח אדם ומכירה מוגברת של LCD.

בברקליס מציינים הבוקר כי "השווקים בעולם רק מתחילים לתמחר כעת את הצעדים האגרסיביים של הבנק המרכזי היפני להאצת הכלכלה". בברקליס הוסיפו כי "האווירה כעת היא בעד מניות, וגם אם נראה הבדל בין אזורים שונים בעולם או סקטורים, אנחנו עדיין מצפים להמשך הראלי".

הבנק המרכזי בקוריאה הדרומית הפתיע הבוקר כשהחליט להותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 2.75%, זאת החודש השישי ברציפות. ההחלטה מפתיעה לאחר שרק 5 מבין 19 האנליסטים בסקר דאו ג'ונס חזו זאת. 14 האנליסטים הנותרים ציפו להפחתה בשיעורי הריבית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]