מועצת מקרקעי ישראל מתכנסת - בלי משה כחלון

למרות הכרזת ראש הממשלה על מינויו ליו"ר המועצה, היו"ר הוא עדיין שר השיכון אורי אריאל‏ ■ חברי המועצה והציבור אמורים לקבל את סדר יום והנושאים 6 ימים לפני הישיבה, כדי ללמוד את החומר ולהגיב

מועצת מקרקעי ישראל תתכנס לישיבה ראשונה בקדנציה הנוכחית ביום רביעי הבא, 17.4, כאשר בראשה לא יעמוד משה כחלון אלא שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. זאת, בניגוד להתחיבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובניגוד להסכמים הקואליציוניים, לפיהם כחלון יהיה יו"ר המועצה.

‏היום (ה') בצהריים פורסם הזימון לישיבת המועצה. חברי המועצה והציבור אמורים לקבל את סדר יום והנושאים 6 ימים לפני הישיבה, כדי ללמוד את החומר ולהגיב. סוף השבוע וכן שלושת הימים הראשונים של השבוע הבא (יום הזיכרון ויום העצמאות), לא יאפשרו התכוננות ראויה של חברי המועצה ולא יאפשרו תגובות ציבור.

‏מועצת מקרקעי ישראל מורכבת מנציגי משרדי הממשלה וקק"ל, והיא ממונה על עיצוב המדיניות הקרקעית ויישום החלטות הממשלה בתחום המקרקעין והדיור. יו"ר המועצה הוא הקובע את סדר היום. המועצה אמורה לטפל בחודשים הקרובים ביצירת תשתית לתוכניות הממשלה בתחום המקרקעין, כמו למשל תוכנית שר האוצר יאיר לפיד לבנייה להשכרה, וכן בהכנות לקראת הסעיפים העוסקים בדיור בחוק ההסדרים.

‏על פי החוק, כל עוד לא מונה איש ציבור לתפקיד יו"ר המועצה, מכהן בתפקיד זה השר הממונה על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל . למרות ההכרזה של נתניהו ערב הבחירות, עד כה לא הוחל בהליך של שינוי חקיקה, שיאפשר את מינויו של כחלון ליו"ר המועצה, והוא לא יוכל להשפיע על פעילות המועצה.

במשרד השיכון ובמינהל מטילים ספק ביכולתו של כחלון ללמוד לעומקם את הנושאים הנדל"ניים במסגרת ביקוריו בארץ ותוך כדי לימודיו באוניברסיטת הרווארד. כחלון עצמו, שיצא ללימודים, אמר למקורביו, כי הוא מקווה שהליך החקיקה והמינוי יסתיים עד חודש יוני.