גוש האירו אישר את מתווה חבילת הסיוע לקפריסין

גוש האירו יעניק 9 מיליארד אירו באמצעות קרן ה-ESM, וקרן המטבע תתרום עוד מיליארד אירו ■ חבילת החילוץ זקוקה כעת לאישור של הפרלמנטים השונים של מדינות גוש האירו ■ "הכלכלה הקפריסאית תחזור לדרך בת קיימא"

שרי האוצר של גוש האירו (האירו-גרופ) אישרו היום (ו') חבילת חילוץ בהיקף של 10 מיליארד אירו עבור קפריסין, ומהמועצה האירופאית נמסר כי יינתן למדינה סיוע במציאה של מנועי צמיחה.

הנתח הראשון מהחבילה אמור להגיע לקפריסין באמצע מאי, כך שבזמן הקרוב על הפרלמנטים של המדינות התורמות (9 מיליארד אירו מתוך החבילה מגיע מגוש האירו עצמו, באמצעות קרן ה-ESM) לאשר את החבילה.

"האירו-גרופ מאמין שהיסודות ההכרחיים ישנם וניתן להתחיל את הצעדים הרלבנטיים הדרושים על מנת לאשר באופן פורמלי את הסכם הסיוע הפיננסי של ה-ESM בסכום של עד 10 מיליארד אירו, בתנאי לתרומה של קרן המטבע הבינלאומית", נמסר בהודעה משותפת של קבוצת השרים. קרן המטבע אמורה לתרום מיליארד אירו מתוך החבילה.

נוסף על החבילה, על קפריסין להכניס 13 מיליארד אירו נוספים על מנת לעמוד בהתחייבויות שלה - מה שיאלץ את הממשלה הקפריסאית להעלות מסים, לקצץ בהוצאות ולהכניס שינויים מבניים.

"האירו-גרופ בטוח שפעילות נחושב יחד עם רפורמות יאפשרו לכלכלה הקפריסאית לחזור לדרך בת קיימא המבוססת על כלכלה ציבורית איתנה, צמיחה מאוזנת ויציבות פיננסית", נמסר.