לפיד בפייסבוק: "אני יודע שאנשים לא גומרים את החודש"

שר האוצר פנה שוב לפייסבוק על מנת להעביר את מסריו ■ לפיד חזר על המנטרה: "צריך לחזור להתנהגות אחראית כדי שלא נהפוך להיות יוון או ספרד" ■ שלח עקיצה ליו"ר האופוזיציה שהתראיינה הערב ל"פגוש את העיתונות"

שר האוצר, יאיר לפיד, הדף את טענותיה של יו"ר האופוזיציה ובסטטוס נוסף שפרסם הערב בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "כלכלה לא משנים ביום אחד, וגם לא בשלושה שבועות. קודם כל צריך לחזור להתנהגות אחראית כדי שלא נהפוך להיות יוון או ספרד. אני יודע שזה לא קל, אני יודע שהגזירות מפחידות ואנשים לא גומרים את החודש, אבל מה שאנחנו מבצעים עכשיו הוא תיקון כואב והכרחי, והוא לא יימשך יותר מדי זמן".

לפיד הוסיף: "נהוג לומר שלישראלים אכפת רק מהכסף שלהם. אני לא מאמין בזה לרגע. הישראלים לא כועסים כי קשה להם - יום הזכרון המתקרב הוא תזכורת עצובה לכך שכבר עמדנו יחד בקשיים גדולים הרבה יותר - מה שמכעיס אותם היא התחושה שהכסף הולך למקומות הלא נכונים, ושהממשלה לא זוכרת שהיא צריכה להתייחס בחרדת קודש לכל אגורה מכספי המיסים שלהם".

שר האוצר התייחס לתקציב ואמר כי "אנחנו מאזנים את התקציב בידיעה ברורה שזה כרוך במחיר כואב. אנחנו משנים סדרי עדיפויות למרות שאנחנו יודעים שהרגלים קשה מאוד לשנות. אנחנו מחזירים לשולחן את האחריות ההדדית ואת הצורך להיות הוגנים. זה ייקח זמן, אבל זה יצליח. זה יצליח מפני שנהיה נחושים וסבלניים ולא נכנע לשיח פופוליסטי וקצר-רוח, זה יצליח מפני שבמקום לחלק כספים לכל מי שקרוב לצלחת, נהיה מרוכזים באדם העובד ובצורך לשפר את חייו. זה יצליח מפני שהבחירות האחרונות לימדו אותנו שבעיתות משבר אפשר וכדאי לפנות לציבור הישראלי ובמקום להבטיח לו הבטחות ריקות מתוכן לומר לו את האמת".

מוקדם יותר היום, בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, מתחה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ביקורת על הפער בין הבטחותיו של לפיד טרם הבחירות, לבין הפעולות בהן הוא נוקט במהלך תפקידו. "שר האוצר שאל איפה הכסף, אמר שמעמד הביניים לא יהיה יותר כספומט של הציבור ואף הבטיח פוליטיקה חדשה. שתי דקות לאחר שהוא מונה לתפקיד הוא מביא בדיוק את התוכנית של נתניהו וגוזר גזירות קשות מנשוא. לפיד הופך את חייה של אותה ריקי כהן דמיונית לקשים מאוד, במקום לקחת מכיסם של אלה שיש להם יותר".

יו"ר מפלגת העבודה התייחסה גם לנושא העלאת התמלוגים על אוצרות הטבע וטענה כי יש צורך להעלות את התמלוגים על אוצרות הטבע במדינה ולא רק להעלות את המע"מ. "צריך להעלות את התמלוגים שמשלמת כיל ל-15%", אמרה יחימוביץ'.