קידוח "ים 3" מול אשדוד: שמן גייסה עוד 11 מיליון דולר

שמן קיבלה מכתבי התחייבות להשתתפות בהנפקת ניירות ערך בגובה של כ-7 מיליון דולר מבעלי עניין בחברה ומחברת לפידות מחפשי נפט לישראל

חברת שמן נפט וגז הודיעה היום כי היא משלימה גיוס בהיקף של 11 מיליון דולר להבטחת צרכי החברה בביצוע קידוח אקספלורציה למטרות נפט וגז שמתבצע בימים אלו כ- 16 ק"מ מול חופי אשדוד.

במסגרת השלמת הגיוס שמן חתמה על הסכם עם חברת צמיחה אינווסטמנט האוס, להקצאת 3.34% (מתוך 100%) ברישיון 387/שמן לצמיחה תמורת כ-7.3 מיליון דולר, מהם ישולמו לחברה 4 מיליון דולר באופן מידי והיתרה מתוך ההכנסות שינבעו לצמיחה בגין חלקה ברישיון.

בנוסף הודיעה שמן כי קיבלה מכתבי התחייבות להשתתפות בהנפקת ניירות ערך בגובה של כ-7 מיליון דולר מבעלי עניין בחברה ומחברת לפידות. במסגרת מכתבי ההתחייבות, בעלי עניין בחברה, אברהם ננקשווילי , ג'קי בן זקן וחברת בונסטאר, התחייבו, כל אחד בנפרד, כי במידה והחברה תציע ניירות ערך נוספים שלה לציבור, בהצעה אחידה - מכרז על מחיר היחידה, במסגרת דוח הצעת מדף אשר יפורסם מכוח תשקיף מדף של החברה, עד ליום 30 במאי, הם יגישו במסגרת המכרז בהנפקה שתהיה בהיקף של 7 מיליון דולר לכל הפחות בקשות לרכישת יחידות, בסכום שלא יפחת מ-4 מיליון דולר, שלא יעלה על מחיר אפקטיבי של 14 אג' למניה.

בנוסף לכך, התחייבה חברת לפידות במסגרת אותו מכרז, להגיש הצעה בסכום שלא יפחת מ-3 מיליון דולר, במחיר המינימום בהנפקה, שלא יעלה על מחיר אפקטיבי של 14 אג' למניה.

בנוסף כפי שדיווחה שמן בעבר, החברה בוחנת הצעה שקיבלה ממפעילת הקידוח חברתCompany Caspian Drilling לרכישת 5% נוספים מזכויותיה של החברה ברישיון, כך ששיעור זכויות מפעילת הקידוח ברישיון יגדלו לשיעור של 10%.

על פי הערכות חברת הייעוץ NSAI, קיים בקידוח "ים 3" פוטנציאל נפט בהיקף של כ-120 מיליון חביות נפט וכ-1.8 טריליון רגל מעוקב של גז.