הטיפ היומי: החברה שתיהנה מצמיחה מואצת בשנה הקרובה

איתי הורן, מנהל השקעות דסק חו"ל באילים קרנות נאמנות, ממליץ על מניית קוואלקום במחיר יעד הגבוה בכ-18% ממחיר השוק

יצרנית השבבים קוואלקום נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-115 מיליארד דולר. זוהי חברת מוליכים למחצה דומיננטית, המספקת מעבדים לתעשיית הסלולר העולמית. קוואלקום נחשבת לחברת מיקור החוץ הגדולה ביותר בעולם בתחום השבבים.

קוואלקום פעילה בשתי חטיבות: חטיבת הטכנולוגיה שאחראית על 64% מההכנסות, וחטיבת הרישיונות.

בחטיבת הטכנולוגיה מפתחים שבבים לטלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים ניידים. החברה פועלת במתכונת של חברת Fabless, כלומר אין ברשותה מפעל לייצור שבבים. בשנים האחרונות קוואלקום הצליחה לייצר ערך מוסף, תודות למומחיות הרבה שלה בטכנולוגיית ה-CDMA. אף שמדובר בשוק מאוד אטרקטיבי ותחרותי, החברה נהנית מיכולות טכנולוגיות מרשימות שימשיכו לשרת אותה בשנים הבאות. מעבדיה נמצאים בין היתר במכשירי Samsung Galaxy s4, נוקיה לומיה ו-Google Nexus 4.

חטיבת הרישיונות מוכרת רישיונות לשימוש בקניין רוחני. החטיבה אחראית על עיקר הרווח של קוואלקום, בשל שיעורי הרווחיות הגבוהים הנובעים מעלויות נמוכות (שכוללות בעיקר הוצאות מו"פ לתמיכה בטכנולוגיה הקיימת). החטיבה תורמת כ-34% מההכנסות ואחראית ליותר מ-70% מהרווח. חטיבה זו היא בעלת יתרונות תחרותיים בשוק, אשר צפוי להמשיך לצמוח בשנים הקרובות בקצב חזק.

מאזנה של קוואלקום מעיד על חברה חזקה, לא ממונפת, עם יחסים טובים, כגון יחס הון למאזן של כ-78%, ויתרת מזומנים בשווי של 28 מיליארד דולר.

החברה אישרה באחרונה תוכנית להצפת ערך למשקיעים, שמתבטאת בחלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות בשווי 5 מיליארד דולר. הדיבידנד הרבעוני הוגדל ב-40%, ל-35 סנט.

קוואלקום צופה הכנסות של 23.4-24.4 מיליארד דולר ב-2013. להערכתנו, החברה עשויה להציג צמיחה של למעלה מ-20% בהכנסות (בהנחה שתכה את התחזיות).

לקוואלקום יש יתרונות טכנולוגיים תחרותיים, ולכן אנו צופים שקצב הצמיחה שלה יהיה דומה לקצב הצמיחה המואץ בשוק הטלפונים החכמים. החברה נסחרת במכפיל 14.5, אחרי שהמכפיל הממוצע ב-5 השנים האחרונות היה 18. לפי הערכת השווי שביצענו, אנו מעניקים לחברה מחיר יעד של 79 דולר - כ-18% מעל מחירה בשוק היום.

* נכתב ע"י איתי הורן, מנהל השקעות דסק חו"ל, אילים קרנות נאמנות