KKR רוכשת את השליטה באליאנס בכחצי מיליארד ד'

הרכישה תסדר לקרן וורבורג-פינקוס רווח של כ-400 מיליון ד' בחברת הצמיגים

קרן ההשקעות וורבורג-פינקוס (Warburg Pincus) עומדת בפני אקזיט מרשים בחברת הצמיגים אליאנס. הקרן חתמה בסוף השבוע על הסכם למכירת מניות השליטה באליאנס לידי קרן השקעות זרה אחרת, KKR. לפי אתר רויטרס, ההשקעה של KKR ברכישת מניות השליטה באליאנס תגיע לכ-500 מיליון דולר, מהלך שיניב לוורבורג רווח של מאות מיליוני דולרים.

במסגרת הרכישה, KKR תקבל לידיה את מלוא מניותיה של וורבורג-פינקוס (75%) בחברת ATG באמצעותה היא מחזיקה באליאנס. השותפה ההודית של וורבורג-פינקוס באליאנס, משפחת מהנסאריה (Mahansaria), צפויה גם היא למכור חלק מהחזקותיה בחברת הצמיגים אולם היא תיוותר שותפה באליאנס.

בסך הכול, KKR צפויה להגיע להחזקה של כ-90% מחברת הצמיגים. את הרכישה מתכננת הקרן לממן באופן חלקי באמצעות חוב, העשוי להיות מובטח בשעבודים שונים. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, והיא צפויה עד סוף חודש יולי. אליאנס נסחרת כיום בבורסה המקומית באמצעות אג"ח בהיקף של כ-135 מיליון שקל.

זינוק ברווח הנקי

וורבורג-פינקוס רכשה את השליטה באליאנס מידי אליעזר פישמן ב-2007 לפי שווי חברה של כ-50 מיליון דולר, ובהמשך השקיעה במחיקת מניות החברה מהבורסה עוד עשרות בודדות של מיליוני דולרים.

אליאנס, שמחזיקה מפעלים בהודו, ארה"ב וישראל, פועלת בעיקר בייצור צמיגים לכלים חקלאיים ולתעשייה, ואלו משווקים בעשרות מדינות ברחבי העולם, כולל בישראל. יו"ר החברה הוא ישראל (איזיה) צ'צ'יק.

ב-2012 מכרה אליאנס את פעילות השיווק שלה בישראל לידי קבוצת כסלו, מפיצת צמיגי קונטיננטל בישראל, תמורת כ-20 מיליון דולר (77 מיליון שקל). בסיכום השנה החולפת היא הציגה עלייה של 5% במכירות, ל-421 מיליון דולר, ובמקביל רשמה ירידה בהוצאות המימון והמסים שלה, שסייעה לרווח הנקי לזנק ב-28%, ל-22 מיליון דולר.