ביזנס אינסיידר: "המשקיעים בזהב הם בדרך-כלל אידיוטים"

ג'ו וינזטל, הפרשן הכלכלי של האתר, סבור כי קריסת זהב היא דבר טוב בעיקרו: "מי שהזהיר מהיפר-אינפלציה נוכח ההרחבות הכמותיות של הבנקים המרכזיים, טעה - המנהיגים יודעים מה הם עושים"

הסיפור הגדול של הימים האחרונים הוא קריסת הזהב, שממשיך לצנוח היום (ב') בכמעט 4% ל-1,443 דולר לאונקיית זהב, וזאת לאחר שהשלים בשבוע החולף ירידה של 4.7% בערכו. "זה העניין המרתק ביותר השבוע", אמר ג'ו וינזטל, הפרשן הכלכלי של האתר "ביזנס אינסיידר".

מאז אוגוסט 2011, השלים הזהב ירידה של לא פחות מ-20.5%. אז, נזכיר, נסחרו החוזים בזהב סביב 1,888.7 דולר לאונקיה אחת. את הסנטימנט השלילי סביב מחירי המתכנת היקרה, ליווי גם תחזיות שליליות והורדות מחירים מצד גופי השקעות רבים.

"בכל מקום שתסתכלו, בטוויטר או בכל מקום אחר, תראו התבטאויות על העניין הזה, אך עלינו לשאול את עצמנו - למה הנפילה של המתכת הזו יוצרת כל-כך הרבה רעש?", תוהה ויזנטל, ומבהיר: "יש שתי סיבות: המשקיעים בזהב הם בדרך-כלל אידיוטים, והירידה בזהב מוכיחה את צידקתם של מובילי המדיניות הפיננסית בעולם".

ויזנטל סבור כי הנקודה השנייה חשובה יותר, כיוון שהיא מראה כי כלכלנים ואנליסטים אשר הזהירו מהתפרצות אינפלציונית נוכח הכלים המוניטאריים בהם משתמשים בנקים מרכזיים ברחבי העולם - שגו בתחזיותיהם.

"בתגובה למשבר הכלכלי, מובילי המדיניות הפיננסית נקטו בצעדים לא שגרתיים - הרחבות כמותיות ורכישות אג"ח - אשר התבססו על מחקר תיאורטי-כלכלי מסורתי", מציין וינזטל. "בתגובה הזהירו רבים מהיפר-אינפלציה וחזו כי הזהב בדרך ל-10,000 דולר לאונקיה. הם טעו".

לפיכך, מסכם ויזנטל, "קריסת הזהב לא מעניינת בגלל הזהב, אלא כתימוכין לאגד אמונות גדול שנוצר לאור מחקר כלכלי רב שנים. זה מצוין לראות שמנהיגי העולם יודעים מה הם עושים, ומחזיקים בכלים אמיתיים כדי להתמודד עם משברים וקטסטרופות".