סיטי: ה-S&P 500 יגיע השנה ל-1675 נק' ואז יירד בחזרה

בנק ההשקעות פרסם תחזית בעלת צדדים אופטימים ופסימים לגבי מדד ה-S&P 500 ■ החדשות הטובות: הראלי בשווקים יימשך בחצי הראשון של 2013 ■ החדשות הרעות: החצי השני צפוי להיות רע יחסית

בנק ההשקעות סיטיגרופ פרסם היום תחזית להמשך השנה לגבי מדד ה-S&P 500. לתחזית של הבנק יש שני צדדים: צד אופטימי ואחר פסימי. הצד האופטימי בתחזית מדבר על כך שה-S&P 500 עשוי להמשיך את הראלי שלו עד שיגיע לרמה של 1675 נקודות. הצד הפחות אופטימי של התחזית מדבר על כך שלאחר מכן המדד עלול לסגת מהרמות הללו בגלל התפתחויות בארצות הברית ובעולם.

בסקירה שפרסם טובאיס ליבקוביץ', אסטרטג ראשי בסיטיגרופ, כי יש עדיין מרווח למניות בארצות הברית להמשיך את הראלי שלהם למרות התגברות החששות מהשפעות המשבר המחריף באירופה על כלכלת ארה"ב והדיבורים על כך שהפדרל ריזרב עלול לסיים את תוכנית רכישת האג"ח שלו.

"למרות שיש הרבה שהטילו ספק, אך אנחנו מעריכים כי החוזק שראינו מאז תחילת השנה בשוק המניות ימשיך שכן הסנטמנט, הערכות השווי, תחזיות הצמיחה בדוחות החברות ותנאי האשראי הטובים עשויים לתמוך בהמשך הראלי", כתב ליבקוביץ' בסקירה. "למעשה, אנחנו לא נופתע אם המדד ימשיך לעלות לעבר אזור ה-1650 - 1675 נקודות".

אך ליבקוביץ' טוען שהחששות מהמשבר באירופי והדיבורים על סיום תוכנית רכישת האג"ח של הפד ישפיעו בסופו של דבר על וול סטריט אבל זה יקרה רק בחצי השני של השנה. "החששות מאירופה יחד עם הפחתה בעוצמת ה-QE3 והמאבקים הצפויים בקונגרס על תקציב ארה"ב לנשת 2014 עלולים לפגוע במעט בשוק כך שמדד ה-S&P 500 יסים את השנה ברמה של 1615 נקודות", כתב ליבקוביץ'.