רש"ת תפרסם מכרז חדש למסוף המטענים האווירי בנתב"ג

זאת, אחרי שנים ארוכות בשליטת ממ"ן מטענים ■ עפ"י נתוני רש"ת, בשנת 2012 עברו בנתב"ג כ-290 אלף טון מטען, כאשר ממ"ן טיפלה ביותר מ-60% מסך המטען

אחרי שנים ארוכות בשליטת ממ"ן מטענים: רשות שדות התעופה (רש"ת) צפויה לפרסם היום (ד') או מחר מכרז בינלאומי חדש לניהול ולהפעלת מסוף המטענים האווירי הכללי בנמל התעופה בן-גוריון.

המכרז החדש יפורסם לקראת סיום ההתקשרות עם חברת ממ"ן המפעילה את אחד משני מסופי המטען הכללי בנתב"ג, בנוסף לחברת סוויס פורט, שהחלה לפעול ב-2008. ממ"ן, המפעילה את המסוף מאז שנת 1974 עת הוקמה כחברה ממשלתית ומאז שנת 1989 כחברה ציבורית, שימשה כמפעילת המסוף היחידי בנתב"ג עד ליוני 2008 לצד חברת אגרקסקו ששימשה כמפעילת מסוף המטענים בקירור ליצוא מטען חקלאי בין השנים 1977-2004.

המכרז, היוצא למעשה עם מועד סיום ההרשאה הצפוי של ממ"ן במרץ 2014, הוא כאמור לניהול ותפעול מסוף המטענים הכללי בנתב"ג אך גם לטיפול במכלול השירותים למטעני יצוא ויבוא אוויריים, העמסה ופריקת מטענים למטוסי מטען. על-פי נתוני רש"ת, בשנת 2012 עברו בנתב"ג כ-290 אלף טון מטען, כאשר ממ"ן טיפלה ביותר מ-60% מסך המטען. מחזור המכירות מפעילות מסוף המטענים לשנת 2012 מסתכם בכ-151 מיליון שקל.

על-פי רש"ת, במכרז יוכלו להשתתף מציעים בעלי נסיון בניהול והפעלת מסופים מטען אווירי וימי או מטען יבשתי, בניהול והפעלת מרכזים או מתקני שירות אחסון לוגיסטי, בשילוח בינלאומי של מטענים או מטעני בלדרות וכן חברות מקומיות ובינלאומיות המפעילות מסופי מטען בשדות תעופה, חברות בינלאומיות מתחום שוק המטענים, חברות לוגיסטיקה וחברות מתחום המטענים הימיים. המכרז הוא לתקופה של 15 שנים, כאשר רש"ת תהיה רשאית, על-פי בחירתה, להאריך את תקופת השירותים, בתקופה נוספת של עד 48 חודשים.

בנתב"ג פועלים 3 מסופי מטען על-פי החלטת הממשלה מינואר 1997, שנועדה ליצור תחרות במתן השירותים ליבוא ויצוא מטען כללי בנתב"ג. במסוף המטענים שבצידו המזרחי של נתב"ג שטח מבונה של כ-50 אלף מ"ר ושטח פתוח בהיקף של כ-32 אלף מ"ר המשמש ליבוא וייצוא מטענים לחו"ל דרך האוויר. בנוסף המסוף מספק שירותי פריקה וטעינה של מטוסי מטען.

עוד יצוין כי מחירי שירותי מסוף מטענים אווירי בנתב"ג נתונים לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי מסוף מטענים בנתב"ג) התשנ"ח - 1998, וצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי שירותי מסוף מטענים בנתב"ג) התשנ"ט - 1999. בהתאם להוראות צו הפיקוח, מתעדכנים המחירים המרביים של שירותי מסוף מטענים בנתב"ג אחת לשישה חודשים בגובה השינוי במדד המחירים לצרכן, בהפחתה של אחוז אחד.