עסקת Hoodies: קסטרו דורשת הפחתה של 10% במחיר

קסטרו, הנמצאת במו"מ לרכישת מחצית מקבוצת Hoodies, מבקשת לשלם 90 מיליון שקל ■ Hoodies במו"מ לקבלת הזיכיון למותג האופנה NewYorker

עסקת מכירת מחצית ממניות קבוצת Hoodies לקסטרו מתעכבת, לאחר שקסטרו דרשה באחרונה להפחית 10% ממחיר העסקה - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי קבוצת Hoodies, בראשותו של יוסי גביזון-שאשא, בדרך לקבלת הזיכיון על מותג האופנה NewYorker.

במקרה שהעסקה עם קסטרו תיחתם, אזי קסטרו וקבוצת Hoodies ייפתחו במשותף את המותג NewYorker בישראל.

נציין כי קודם לכן ניהלה קבוצת פוקס משא-ומתן לקבלת הזיכיון על מותג האופנה NewYorker, אך זה הופסק לפני חודשים אחדים.

גביזון-שאשא, היזם, המנהל והרוח החיה מאחורי קבוצת Hoodies, החל את דרכו בחו"ל, במכירת משקפי שמש ובעיצובם יחד עם בת זוגו. הוא נחשב ליזם בעל קשרים ויכולת ייצור במזרח במחירים נמוכים. מזה שנים הוא משמש כיצרן המותג הפרטי של אביזרי רשת האופנה NewYorker, והוא ידוע בקשריו האישיים הטובים עם בעלי החברה. קשרים אלה סללו לו את הדרך לקבלת הזיכיון על המותג בישראל, והעניין מצוי בשלבי משא-ומתן מתקדמים.

NewYorker הוא מותג אופנה בינלאומי לצעירים שבסיסו בגרמניה. קהל היעד של המותג הוא גילאי 12-39, והוא מציע מגוון רחב של אופנה צעירה, ג'ינסים, לבוש ספורט, הלבשה תחתונה ואקססוריז.

החנות הראשונה של המותג נפתחה בשנת 1971 בגרמניה, וכיום מונה המותג 968 חנויות ב-38 מדינות ברחבי העולם ונחשב לאחד ממותגי האופנה המובילים באירופה. בין היתר, המותג פעיל בצרפת, איטליה, בלגיה, ספרד, שוודיה, בולגריה, שוויץ, ויש לו חנויות אף בערב הסעודית.

3 רשתות בקבוצה

קבוצת Hoodies כוללת 3 רשתות: רשת אופנת הבייסיק Hoodies (כ-40 סניפים), רשת האקססוריז TOP TEN (כ-40 סניפים) ורשת משקפי השמש קרולינה למקה (כ-30 סניפים).

האחזקה העיקרית של הקבוצה היא רשת Hoodies, האחראית לעיקר מחזור המכירות של הרשת, שעומד לפי הערכות על 180-200 מיליון שקל בשנה, ומניב רווח נקי של 20-22 מיליון שקל.

נזכיר, כי רשת האופנה קסטרו מנהלת משא-ומתן מתקדם לרכישת מחצית ממניותיה של קבוצת Hoodies. כפי שדווח, קסטרו אמורה הייתה לשלם 100 מיליון שקל עבור המניות, אך היא מבקשת להעמיד כעת את התשלום על 90 מיליון שקל.

רשת קסטרו המשיכה גם בשנת 2012 לשפר את ביצועיה הכספיים, למרות התחרות המתגברת בשוק. מכירות הרשת, המונה 169 סניפים, עלו בשנת 2012 ב-8.7% ל-705.8 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 60.5%, ואילו הרווח התפעולי הסתכם ב-74.5 מיליון שקל והיווה 10.5% מהמכירות. קסטרו חתמה את השנה עם עלייה של 21.3% ברווח הנקי, שהסתכם ב-58.2 מיליון שקל.

אם העסקה עם Hoodies תיחתם, העסקה תהפוך את קסטרו לקבוצת מותגים עם מספר מנועי צמיחה. עם זאת, מקורבים לעסקה אומרים כי "מחיר העסקה צריך להיות שווה ונכון לשני הצדדים. צריך להגיע להסכמה, כי אין טעם לכופף אחד את השני".

קסטרו וקבוצת Hoddies סירבו להגיב לידיעה.