משרד האוצר: רשות השידור גוררת רגליים ביישום הרפורמה

הנהלת רשות השידור המליצה על צעדי קיצוץ אם הרפורמה תידחה ■ יו"ר הרשות: "ללא יישום הרפורמה תהפוך הרשות בעוד חודשים ספורים ביותר לחדלת פירעון" ■ אגודת העיתונאים: "קריסת רשות השידור היא תוצאה ישירה של ניהולה החובבני"

סגירה של כמה מרשתות קול ישראל, הורדה של תוכניות וצמצום פעילות חטיבת התוכניות בערוץ 1, ביטול עבודה של אולפנים והקפאה של פעולות פיתוח ברשות השידור ובכלל זה השדרוג הטכנולוגי - שורה של צעדים זו הומלצה על-ידי הנהלת רשות השידור למוסדות הרשות כחלק מהתקציב החלופי לתקציב הרפורמה.

מנגד, בוועד המנהל של רשות השידור דחו את ההצעות וביקשו להביא חלופות אחרות לקיצוץ המאסיבי הצפוי ברשות בשנת 2013, אם לא תצא הרפורמה לפועל, כאלה שלא יגרמו לפגיעה בצופה. עם זאת, ההערכה היא כי אין מניעה מצעדים אלה.

"רשות השידור מחויבת על-פי חוק לאשר את תקציבה עם משרד האוצר", אמרו היום (ד') ל"גלובס" גורמים באוצר. "היות ועד כה לא נכנסה הרפורמה לתוקף עקב גרירת רגליים של גורמים ברשות השידור, התבקשה הרשות להעביר חלופה לתקציב ללא רפורמה. הרשות טרם עשתה זאת".

הרפורמה, למרות שנחתמה במספר מועדים מול העובדים ברשות השידור, לא יצאה לפועל, לאחר שבהנהלה התעכבו להעביר לעיתונאים פרטים מדויקים על השינויים שחלו מאז שיצאה הרפורמה לדרך ועד היום, שנתיים אחרי.

עיכובים טכניים

על-פי גורמים ברשות השידור, מדובר בעניינים טכניים, ובהם רשימת מעודכנת של נושאי התפקידים שיישארו ושל הפורשים, כמו גם הסכמי השכר החדשים.

לדברי אגודת העיתונאים, הרשימה המתוקנת לא הגיעה אליהם עד לפני יומיים, לאחר של 3 חודשים של ציפייה. כעת אמורים באגודות העיתונאים לבחון את הרשימות, ולהעביר רשמיהם להנהלה.

יו"ר הרשות, אמיר גילת, כתב היום לעובדים כי "תקציב שנת 2013, שאושר על-ידי המוסדות וכבר הועבר למשרד האוצר, הוא תקציב שמניח את קיומה של הרפורמה. מאחר שחלף רבעון והרפורמה לא הותנעה, ומתוך אחריות ציבורית, הנחיתי את ההנהלה לגבש תקציב חלופי למקרה שהרפורמה לא תותנע. לפני ימים אחדים אישר הוועד המנהל את עקרונות התקציב החלופי שהגישה לו ההנהלה ואשר במרכזו קיצוץ דרסטי של 140 מיליון שקל.

"לפי תחזית אגף הכספים, ללא יישום הרפורמה תהפוך הרשות בעוד חודשים ספורים ביותר לחדלת פירעון. נתון זה מחייב אותנו לנקוט החל מעתה בצעדים דרסטיים לאיזון התקציב. זו הסיבה שב-1 במאי, אם לא תותנה הרפורמה, יכנס לתוקפו התקציב החלופי, המקוצץ, שבימים אלה מושלמים דיוני החירום לגביו".

אם לא תחתם הרפורמה, ותצא הרשות למהלך חלופי, רשות השידור תגיע לחדלות פירעון בסוף השנה.

גילת מסר בתגובה: "מתוך אחריות הנחתי לגבש תקציב חלופי שהדיונים עליו נשלמים בימים אלה".

"ניהול חובבני"

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, הגיב למכתבו של יו"ר רשות השידור לעובדים. גינוסר ציין כי "הקריסה הצפויה של רשות השידור היא תוצאה ישירה של ניהולה, וחבל שגילת מחפש אשמים מדומים לחלוק איתם את האחריות".

לדבריו, "ראשי רשות השידור לוקים בניהול חובבני של התהליך ונושאים באחריות ישירה למחדל שבו הרפורמה טרם יצאה לדרך. יצוין כי בעבר, כאשר נציג הוועד המנהל מר יואב הורביץ קידם את הרפורמה, הושגה התקדמות מרשימה. אולי מסיבה זו הופסקה פעילותו של מר הורביץ, ומתבצעים כעת תהליכים שיש בהם משום ספק ביזיון בית משפט".

עוד נמסר כי "אגודת העיתונאים בירושלים סבורה כי הטעיית העובדים בסטטוס הרפורמה היא מהלך שאינו ראוי, ולכן קוראת ליו"ר הוועד המנהל של הרשות להחזיר את ניהולה של הרפורמה לגורמים שיש להם את היכולת לסיים את התהליך בהצלחה ובמהרה".