גל ירידות בפתח? מדד ההפתעות של סיטי בטריטוריה שלילית

מדד ההפתעות של סיטי בוחן את נתוני המאקרו בארה"ב ביחס לצפי האנליסטים בשוק ■ כאשר המדד בטריטוריה השלילית, אנליסטים מציינים כי הסבירות לגל ירידות עולה

כלכלנים רבים מציינים שכאשר בוחנים את התמונה הכללית, הנתונים הכלכליים שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב הם לא כל כך טובים ולמעשה מאותתים על האטה בפעילות הכלכלית שתלווה בגל ירידות בשווקים.

הנתון המרכזי שאיכזב היה דוח התעסוקה לחודש מארס, שהצביע על יצירה של 88 אלף משרות, הרבה מתחת לצפי האנליסטים ולרמה שמעידה על התאוששות בשוק התעסוקה. מעבר לכך, היו מספר נתונים בשוק הדיור ובמכירות הקמעונאיות שהעידו על קיפאון מסוים.

וכיצד הסנטימנט השלילי בא ליידי ביטוי? באמצעות מדד ההפתעות של סיטיגרופ. כלי זה בוחן את נתוני המאקרו בארה"ב ביחס לציפיות האנליסטים בשוק. רבים רואים במדד זה ככלי צופה פני עתיד בכל הנוגע לשוק המניות ולמדד הבנצ'מרק של ארה"ב ה-S&P 500. למעשה, המדד לא מעיד על נתונים כלכליים חיוביים או שליליים, אלא האם הנתונים עלו בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים.

כאשר המדד נמצא בטריטוריה החיובית, ניתן לומר שהנתונים הכלכליים הצליחו לעקוף, את התחזיות באופן יחסי וכאשר הנתונים בטריטוריה השלילית, הנתונים פיספסו את התחזיות. כעת, כפי שניתן לראות בגרף, המדד ירד לטריטוריה השלילית. אומנם זהו לא המדד היחיד שבאמצעותו ניתן לחזות האם גל ירידות נמצא בפתח, אך רבים רואים בו כאחד הכלים המרכזיים שמסייע להם להבחין בחוסר קורלציה בין שוקי המניות לכלכלה הריאלית.

סיטיגרופ / קרדיט: צילום מסך
 סיטיגרופ / קרדיט: צילום מסך