דריכות שיא: מיקרוסופט, נוקיה, גוגל ו-IBM ידווחו היום

האם חלוצת הסלולר נוקיה הצליחה לעשות קאמבק עם מכשיר הלומיה? ■ מיקרוסופט צפויה לדווח על רווח של 68 סנט למניה ואילו IBM צפויה לדווח על רווח של 3.08 דולרים למניה ■ וכמה מכשירי נקסוס מכרה גוגל?

עונת הדוחות בארה"ב נמצאת בעיצומה, ומשקיעים רבים תוהים האם חברות הענק שידווחו בימים הקרובים יצליחו לספק דלק חדש לשווקים. היום (ה') ידווחו מספר חברו ענק בסקטור הטכנולוגיה, ביניהן נוקיה, מיקרוסופט, גוגל ו-IBM.

אנליסטים מציינים כי כאשר בוחנים את הדוחות של החברות הללו, יש לבדוק שני נושאים מרכזיים: חטיבת המובייל והביקושים.

עבור נוקיה , שאמורה לדווח לפני פתיחת המסחר, המשקיעים מעוניינים לקבל עדות לכך שהציבור עדיין רוכש את המכשירים של החברה, במרכזם מכשיר הדגל של החברה - הלומיה. אנליסטים צופים הכנסות של 8.7 מיליארד דולר והפסד של 5 סנט למניה. מעבר לכך, יש לשים לב לתחזיות שתפרסם החברה לרבעונים הבאים. התחזיות בשוק צופות גידול בהכנסות לרמה של 9.3 מיליארד דולר.

מיקרוסופט ו-IBM יפרסמו את תוצאותיהן לאחר המסחר בוול סטריט. לפי התחזיות בשוק מיקרוסופט צפויה לדווח על על רווח של 68 סנט למניה ואילו IBM צפויה לדווח על רווח של 3.08 דולרים למניה. אנליסטים מציינים כי יש לבחון היטב את סעיפי ההוצאות של החברה, בייחוד על הוצאותיה בנוגע למו"פ וחדשנות. מעבר לכך, יש לבחון האם ההאטה במכירות של אינטל, כפי שהשתקף בדוחות שהיא פרסמה מוקדם יותר השבוע, תשפיע גם על שתי חברות הענק הללו.

ולאן מועדות פניה של גוגל ? ענקית האינטרנט תפרסם את דוחותיה לאחר המסחר, כאשר הצפי בשוק עומד על רווח של 10.69 דולר למניה. בשבועות האחרונים ההנהלה בגוגל דנה לגבי עתיד המוצרים של מוטורולה מובייל. אנליסטים מעוניינים לראות האם גוגל הצליחה לנהל ביעילות את המיזוג עם מוטורולה, הן מבחינת ההוצאות והן מבחינת המכירות (של הנקסוס בעיקר).