ההתלבטות של ה-NBA: הקינגס יעזבו לסיאטל או "יעברו" להודו

שתי קבוצות רכישה שונות מתחרות על קניית סקרמנטו קינגס מהאחים מאלוף עבור כ-340 מיליון דולר; כל אחת מציגה אסטרטגיה שונה לחלוטין

האחים מאלוף, הבעלים של קבוצת ה-NBA סקרמנטו קינגס, ימכרו אותה בקרוב עבור סכום המוערך ב-340 מיליון דולר. הנהלת הליגה (המורכבת מבעלי הקבוצות) צפויה להכריע בשאלה אחת מרכזית: מי מבין שתי קבוצות רכישה שהגיעו לקו הסיום של התהליך יקחו את השליטה על הפרנצ'ייז?

הקבוצה הראשונה, בראשות מנהל קרנות הגידור כריס האנסן ומנכ"ל מיקרוסופט סטיבן באלמר, נמצאת על-פי "הניו יורק טיימס" עם ידה על העליונה בכל הקשור לסיכויי ההצלחה שלה. קבוצה זו מתכוונת להזיז את הקינגס מסקרמנטו, לבנות אולם חדש בסיאטל ולהחזיר קבוצת כדורסל לעיר מצפון מערב ארצות הברית, לראשונה מאז 2008. ייתכן כי במסגרת התהליך, תחזור הקבוצה לשמה המקורי - סיאטל סופרסוניקס. הקבוצה של האנסן כבר הגיע לסיכום עקרוני עם האחים מאלוף על רכישת 65% מהקינגס.

אלא שהקבוצה המתחרה על רכישת הקינגס מציבה בפני ראשי ה-NBA דילמה לא פשוטה. היא כוללת את מארק מסטרוב, מייסד רשת מכוני הכושר "כושר 24 שעות", ואת מנכ"ל חברת הסמיקונדקטור Qualcomm. קבוצה זו מציעה סכומים כספיים דומים לאלו של קבוצת האנסן, אבל מציעה להשאיר את הקינגס בסקרמנטו, ולבנות שם אולם חדש עבור הקבוצה.

מבחינת קבוצה זו, שובר השיוויון הוא שונה לחלוטין: ויואק רנדיב, מיליונר תוכנה מעמק הסיליקון, שכיום משמש כסגן נשיא בקבוצת NBA אחרת (גולדן סטייט ווריירס). רנדיב, שאמור להיות הפנים של הקבוצה, מתכוון לקדם את הליגה במולדתו - הודו, ובקרב הודים החיים בארצות הברית.

"אני מאמין שכדורסל הולך להיות הספורט של המאה ה-21", אמר רנדיב ל"ניו יורק טיימס". ה-NBA פתחה משרדים במומבאי ב-2011, שמעסיקים שישה עובדים שמנסים לשווק את הליגה. מדי שבוע משודרים בהודו שלושה משחקים מה-NBA בערוץ שמעביר גם שידורים מהספורט הפופולרי ביותר במדינה - הקריקט. בנוסף, ה-NBA פתחה אתר אינטרנט רשמי בהודו. רנדיב אמר כי "ללא קשר להצלחת ההצעה לרכישת הקינגס, אני מחויב למשימה לקידום הכדורסל בהודו". במידה וקבוצתו אכן תזכה במכרז, הרי שהוא יאלץ למכור את מניותיו המינוריות בגולדן סטייט - ויהפוך להודי הראשון בעל החזקות רציניות בקבוצת NBA.

ההצבעה על עתידה של הקינגס צפויה להיערך בקרב הנהלת ה-NBA בשבועות הקרובים. ההתלבטות שעל הפרק: האם להחזיר פרנצ'ייז לסיאטל, עיר ספורט שמסוגלת למלא אולמות ועם מסורת ענפה של כדורסל - או ללכת לכיוון של שיווק בינלאומי בהודו, שוק עם פוטנציאל עצום ו-1.2 מיליארד תושבים?