סיטי: יוון וקפריסין ייצטרכו בסופו של דבר לעזוב את גוש האירו

בתחזית האחרונה של הבנק נכתב כי במקרה של הסדר חוב עתידי של שתי המדינות, המעמד שלהן בגוש האירו יהיה בסכנה ■ בבנק העריכו כי גוש האירו ימשיך להיות במיתון עד סוף 2014

לאחר שקפריסין קיבלה לפני מספר שבועות חבילת חילוץ בהיקף של 10 מיליארד אירו, היה נראה כאילו הדיבורים על פרישה אפשרית של המדינה מגוש האירו נמוגו. אולם בסקירה האחרונה של בנק ההשקעות סיטיגרופ נכתב כי במקרה של הסדר חוב עתידי בקפריסין ויוון, שתי המדינות ייאלצו בסופו של דבר לצאת מהאיחוד האירופי.

"אנחנו ממשיכים לפעול לפי הנחה שקפריסין ויוון ייאלצו לעזוב בסופו של דבר את האיחוד המוניטארי האירופי", נכתב בסקירה של סיטי. "אנחנו מצפים שגוש האירו ימשיך להיות במיתון במשך השנה הנוכחית וגם ב-2014, עם מיתון חריף במדינות הפריפריה, עם עליות תכופות ברמות המתח והלחץ".

האנליסטים של סיטי מעריכים כי בשלב מסויים בעתיד תיאלץ קפריסין לעבור הסדר חוב, מה שעלול להעמיד את חברותה באיחוד האירופי בסכנה. בסיטי מעריכים שדבר כזה יכול לנבוע מאחת משתי אפשרויות: הראשונה, היא שהמצב במדינה יהיה חמור כל כך עד כדי שהמדינה לא תוכל לעמוד בתנאים של תוכנית החילוץ. האפשרות השנייה היא שמפלגת השלטון במדינה תחליט לבטל את התוכנית של ה"טרויקה" (המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית).