הטלוויזיה החינוכית: תוכנית הפרישה מרצון יוצאת לדרך

תוכנית הפרישה מציעה מענקי פרישה של כ-250 אלף שקל לעובדים ותיקים וכ-20 אלף שקל לעובדים עם ותק צעיר יחסית ■ 16 עובדים יפרשו בסוף החודש

תוכנית הפרישה מרצון בטלוויזיה החינוכית קרובה לביצוע, ו-16 עובדים שחתמו על התוכנית אמורים לפרוש מהארגון בסוף החודש. אליהם צפויים להצטרף 11 עובדים שפורשים פרישה טבעית, כשסך הפורשים עומד על 15% מכלל עובדי הארגון.

תוכנית הפרישה מציעה מענקי פרישה מוגדלים של כ-250 אלף שקל לעובדים ותיקים וכ-20 אלף שקל לעובדים עם ותק צעיר יחסית.

התוכנית נחתמה כבר בנובמבר 2012, אך בדרך למימושה נרשמו עיכובים לא מעטים. כפי שפורסם ב"גלובס", התוכנית הותנתה מראש בפרישה של 20 עובדים לפחות, אך בנציבות שירות המדינה ובהנהלת הטלוויזיה החינוכית בראשות אלדד קובלנץ סיכמו כי יספיקו פחות עובדים שרוצים לפרוש מרצון, כיוון שהמספר הכולל יאוחד עם הפורשים פרישה טבעית.

13 עובדים פורשים מרצון חתמו על חתימה מחייבת ובלתי חוזרת, אך בסופו של דבר התוכנית לא יצאה לפועל, לאור העובדה שהאוצר לא אישר פרישה מרצון של 13 עובדים בלבד, ולא 20 עובדים כפי שסוכם מראש.

כך, חלק מהעובדים שחתמו היו אמורים לפרוש בסוף ינואר וחלקם בסוף מארס, אבל בסופו של דבר לא אושר לאיש מהם לפרוש בתנאי התוכנית המשופרת. כעת, כאמור, סוף-סוף יוצאת התוכנית המדוברת לפועל, והפורשים מרצון יעזבו את הארגון בסוף החודש.

בין הפורשים מצאים מנהלי חטיבות ומחלקות, לצד במאים, כשחלקם עוזב את הארגון לאחר עשרות שנים בטלוויזיה החינוכית - כמעט מתחילת דרכה.

אחד מהבכירים שנכלל בתוכנית הפרישה מרצון אמר ל"גלובס" כי "חבל שלא הגיעו לתוצאה הזו בסוף ינואר או בסוף מארס. היינו צריכים לשלוח מכתבים לאוצר ולנציבות שירות המדינה כדי להסביר להם את המצב שבו היינו תקועים".

מהנהלת הטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה כי "בצעד זה הצליחה ההנהלה לממש אבן-דרך נוספת בצעדים להתייעלות הארגון, שכוללים בין השאר: צמצום הארגון, שינוע והכשרת עובדים לתפקידים נוספים בתוך הארגון והרחבת תחומי העיסוק באמצעות המעבר למדיה דיגיטלית המחברת את הארגון לסביבה הדיגיטלית המשתנה והרגלי הלמידה של היום".