אנליסט: להיכנס לסקטור הדפנסיבי; 2 מניות מנצחות

"הגיע הזמן להיות דפנסיבי", מצהיר מיכאל פאר, אנליסט מחברת Miller & Washington ■ "מניות הבלו צ'יפ המעניקות דיבידנדים הגונים הם מאוד הגיוניות כעת",הוא טען ■ אילו מניות מומלצות?

כלכלנים ואנליסטים רבים חוששים כי כלכלת ארה"ב, כמו גם כלכלות אחרות בעולם ייכנסו בקרוב לתקופת האטה כלכלית (המכונה "spring swoon"). "הגיע הזמן להיות דפנסיבי", טוען מיכאל פאר, אנליסט מחברת Miller & Washington.

"אני סבור כי רבים בשוק מרגישים 'רכות' מסוימת, ולא במובן החיובי, בהתחשב בנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה", אמר פאר בראיון ל-CNBC. לכן, הוא ממליץ למשקיעים להיחשף בהדרגה לסקטורים דפנסיבים כגון חברות הפארמה והצרכנות.

"מניות הבלו צ'יפ המעניקות דיבידנדים הגונים הם מאוד הגיוניות כעת", הוא טען והוסיף כי מניות הפארמה והצרכנות הן המועדפות עליו. המניות המועדפות על פאר בתחומים אלה הן פדקס ו-Yum! Brands. "אני תמיד מנסה 'להכות' במקומות שאחרים לא היכו עדיין, ואנשים לא אוהבים את שתי המניות הללו כעת".

Yum! Brands היא חברה המפעילה רשתות מסעדות בכל העולם. בין היתר היא פועלת בארה"ב באמצעות רשתות המזון המהיר טאקו בל, פיצה האט ו-KFC. עם זאת, פאר טוען כי היתרון הגדול שלה הוא החשיפה והפופלריות הגדלה לה היא זוכה בסין. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 29.3 מיליארד דולר ובמכפיל של 19.2. תשואת הדיבידנד של החברה עומדת על 2.1%.

לגבי חברת השליחויות פדקס , פאר טוען כי היא עשויה להרוויח מירידת מחירי הנפט. "לטווח הארוך זוהי חברה נהדרת עם מאזנים מעולים והנהלת מצליחה", לדבריו. "אני מאוד שמח להחזיק במניה הזו". פדקס נסחרת לפי שווי שוק של 29.28 מיליארד דולר ובמכפיל של 16.18. עם זאת, ראוי לציין כי בחודש האחרון המניה סבלה מגל ירידות של כ-15%.